طرح نشاط معنوی در18 پایگاه فرهنگی در قم برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امرو خیریه استان قم گفت:همزمان با آغار تابستان طرح نشاط معنوی درقالب برنامه های مختلف آموزشی، ورزشی و تفریحی در18 پایگاه فرهنگی وبقاع متبرکه و اماکن مذهبی در قم برگزار می‌شود.

حجت الاسلام شوزب شیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درقم، با اشاره به آغاز فصل تابستان واوقات فراغت جوانان گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان و شروع فصل اوقات فراغت جوانان برنامه های متنوعی درقالب طرح نشاط معنوی در قم برگزار می‌شود.


وی افزود: مهمترین هدف اجرای طرح نشاط معنوی ویژه اوقات فراغت تابستان ارتباط نوجوانان و جوانان با اماکن مذهبی است که در ایام تعطیلات تابستان با ویژه برنامه های مختلفی در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی قم برگزار می‌شود.


حجت الاسلام شیری ادامه داد:محل امامزادگان درجامعه حاضر به تبدیل شدن به قطب فرهنگی هستند چرا که در گذشته امامزادگان همواره موردغفلت واقع می شدند که خوشبختانه به جهت قداست این اماکن با هدف تقویت بنیه دینی و اعتقادی برنامه های مختلف فرهنگی را اجرا می کنند.
 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: در سال جاری با 18 پایگاه،در قالب اجرای طرح نشاط معنوی با موضوعات کلاس‌داری و برنامه‌های آموزشی، تفریحی و ورزشی محور در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان فعالیت خواهند داشت،همچنین ثبت‌نام طرح نشاط معنوی آغاز شده و تا 10 تیر ماه ادامه دارد.


وی اظهار داشت: برنامه های فرهنگی برای هرمقطع متناسب با نیازافراد بوده و از شنبه تاچهارشنبه در مدت زمان 45 دقیقه با حضور مربیان آزموده برای گروه دختران و پسران همه روزه برگزار می گردد.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم یادآور شد: برنامه های طرح معنوی نشاط در سه موضع ورزشی تربیتی و اردویی پیگیری می‌شود که دراین طرح مباحثی ازجمله قرآن، حدیث، برگزاری جلسات اخلاقی و دیگر برنامه های ورزشی از جمله شنا و... برای جوانان ونوجوانان برگزار می‌شود.
 

وی اذعان کرد: در استان قم اماکنی مذهبی وجود دارد که گاهی رفتن و آشنایی با آنها باعث بیداری فرد می‌شود که وجود آستان مقدس امامزادگان نیز از این جمله این اماکن است که آسنایی با آنها بینش و بصیرت به انسان می دهد.


حجت الاسلام شیری در پایان به اجرای طرح مودت در استان قم اشاره کرد و گفت: طرح مودت یک طرح ملی و سراسری است که به صورت جامع برای تمامی بقاع متبرکه تهیه شده که مومنان وخیرین می‌توانند با شرکت در این طرح نیازهای فرهنگی، عمرانی و... را برای هربقعه تامین کنند و در این امر خداپسندانه مشارکت داشته باشند.


انتهای پیام/
 

کد خبر 380217

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha