اجرای طرح ضیافت الهی در 36 امامزاده و بقعه متبرکه استان یزد

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از برگزاری طرح ضیافت الهی در 36 امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد.

حجت الاسلام محمود میرجلیلی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از برگزاری طرح ضیافت الهی به مناسبت این ماه در سطح 36 امامزاده و بقعه متبرکه استان یزد خبر داد و با اشاره به ضرورت تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و به خبرنگار شبستان گفت: اجرای طرح ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان فرصتی بسیار مناسب جهت تحقق این امر است.


وی در تبیین اهداف اجرای این طرح اظهار داشت: تقویت باور ها، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی در جامعه به ویژه نسل جوان، ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی و اجرای نیات واقفان خیر اندیش از مهم ترین اهداف این طرح است.


وی با اشاره به زوایای مختلف این طرح افزود: غبار روبی، عطر افشانی و آماده سازی فضای امامزادگان قبل از ماه مبارک رمضان، برپایی نماز جماعت در بقاع متبرکه، برگزاری مراسم سخنرانی و قرائت ادعیه و همچنین جلسات تفسیر، بهره گیری از ظرفیت حضور مبلغین اعزامی و بومی در قالب پاسخ به سوالات و شبهات جوانان، مشاوره های مذهبی، برگزاری مراسم شبهای قدر و شهادت حضرت امیر المومنین(ع)، برگزاری ویژه برنامه های ولادت امام حسن(ع) و وفات حضرت خدیجه(س)، برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و... از مهم ترین برنامه های بقاع متبرکه استان درماه مبارک رمضان است.


میرجلیلی با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی در استان گفت: این مراسم در روزهای 7 و 8 رمضان با حضور استاد عادل البارز در شهرستان های یزد، بافق، تفت،اشکذر،میبد و صدوق برگزار می شود.


معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از برگزاری مراسم ترتیل خوانی در اکثر امامزادگان استان خبر داد و افزود: اصلی ترین برنامه در ایام ماه مبارک رمضان همه روزه از ساعت 18 و با حضور قاریان برتر کشوری و استانی در جوار آستان امامزاده سید جعفر محمد(ع) برگزار می شود.


وی تصریح کرد: این مراسم با همکاری صدا و سما به صورت مستقیم از شبکه استانی مکز یزد پخش می شود.


میرجلیلی با اشاره به برگزاری آموزش قرآنی اعم از حفظ، قرائت و تفسیر در جوار امامزادگان گفت: در ایام ماه مبارک بیش از 20 کلاس تفسیر در امامزادگان برگزار می شود.


وی برپایی خیمه های معرفت را از دیگر برنامه های امامزادگان استان دانست و افزود: خیمه های معرفت در جوار 6 امازاده استان دایر می شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 380384

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha