رمضان با طعم جام جهانی در برزیل

خبرگزاری شبستان: مسلمانان برزیل امسال درحالی به استقبال ماه مبارک رمضان رفتند که برگزاری جام جهانی فوتبال 2014 با این ماه مبارک همزمان شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان: مسلمانان برزیل هر سال مشتاقانه در انتظار ماه مبارک رمضان هستند و رمضان امسال  ویژگی های خاصی برای آنها دارد، چرا که جام جهانی فوتبال 2014 امسال با ماه مبارک رمضان همزمان شده است.
مسلمانان برزیل آداب و رسوم ویژه ای برای برگزاری ماه مبارک رمضان دارند، برخی از آنها این آداب و رسوم را به خوبی می دانند و شعائر این ماه را به روش های مخصوصی انجام می دهند.
در منازل مسلمانان، نشست ها و تجمع های بزرگی از سوی خانواده ها و دوستان برگزار می شود و طعام های زیادی آماده می شود و افطار را بایکدیگر تناول می کنند.
الفول مصری یا باقلای مصری جزو فهرست غذایی در سفره ماه مبارک مسلمانان برزیل به شمار می آید؛ همچنین بسیاری از مسلمان براساس سنت پیامبر خدا(ص) روزه خود را با خرما افطار می کنند، شیرینی های شامی با همه شکل و رنگ نیز در سفره این ماه دیده می شود.
بسیاری از موسسه ها و مساجد هر روز طی ماه مبارک رمضان سفره افطاری برای روزه داران می گسترانند؛ این افطار ها مسلمانان را با طبقه های اجتماعی مختلف گردهم جمع می کند.
بسیاری از موسسه های برزیلی مسابقه های فرهنگی و دینی بین اقلیت های مسلمان برگزار می کند و جوایز ارزشمندی مثل حج عمره، بلیط سفر کشورهای اسلامی به مسلمانان داده می شود. این مسابقه فرصتی برای رقابت و افزایش آگاهی مسلمانان است.
پایان پیام/

کد خبر 380724

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha