طرح «خواهران حجاب مالاوی» در ماه مبارک رمضان

خبرگزاری شبستان:موسسه « خواهران حجاب در مالاوی» ،همزمان با ماه مبارک رمضان برنامه ای را برای گسترش حجاب در این کشور ترتیب داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان،  موسسه « خواهران حجاب در مالاوی» ،همزمان با ماه مبارک رمضان برنامه ای را برای گسترش حجاب در این کشور ترتیب داده است.
گروهی  از  زنان جوان مسلمان مالاوی طرح جدیدی را برای ترویج حجاب در این کشور آفریقای جنوبی به راه انداخته اند تا با تبعیض هایی که علیه دختران با حجاب در این کشور انجام می شود،مقابله کنند.
سمیه لیمانی، یکی از بنیانگذاران بنیاد «خواهران حجاب مالاوی» گفت: با گذشت 20 سال از ظهور دموکراسی در مالاوی، معیارهای پوشش در میان بانوان و دختران در مالاوی پایین آمده و عدم رعایت نجابت در پوشش، چالش‌های زیادی را به دنبال آورده است.

وی افزود: از این‌رو ما با راه‌اندازی این طرح ضمن اشاعه محجوبیت در میان بانوان مسلمان، تلاش می‌کنیم تا خطرات ناشی از پوشش نامناسب را در جامعه کاهش دهیم.
لیمانی همچنین گفت:ما با راه انداختن این طرح می خواهیم بگوییم که حجاب نه سمبل عقب ماندگی بلکه نشانه شخصیت زنان مسلمان است.
شیخ محمد ادریس،رییس موسسه ملی مسلمانان مالاوی این طرح را یک موفقیت برای افزایش احترام به ارزش های مذهبی در داخل جامعه دانست.
اسلام دومین دین بزرگ در مالاوی پس از مسیحیت است.
مسلمانان حدود 36 درصد از جمعیت 16 میلیونی مالاوی را تشکیل می دهند.
 

کد خبر 380742

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha