آنچه در اجرای برنامه های فرهنگی اهمیت دارد، تاثیر گذاری آن برافراد است

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد گفت: در زمینه اجرای برنامه های فرهنگی آنچه اهمیت دارد، میزان تاثیر گذاری این برنامه ها بر افراد و پرهیز از کارهای معمول و تکراری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، سید محمد میر محمدی استاندار یزد در دیدار با مسئولان نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن تبریک حلول مله مبارک رمضان، بحث حاکمیت اسلام به معنی و مفهوم کامل را دارای ابعاد بسیار گسترده ای دانست که دارای زیرمجموعه های متنوع، مختلف و ایده ها و عقاید متفاوت است.


وی تصریح کرد: طبیعی است که نوع برخورد با هر یک از این موارد باید بسیار سنجیده، حساب شده، پخته و هدایت کننده باشد.


استاندار یزد، تبلیغات دینی و رسیدگی به امور فرهنگی را کاری ضروری دانست و یکی از نقاط قوت سازمان جهاد کشاورزی را، حضور نمایندگان ولی فقیه در این سازمان ذکر کرد که حضورشان از نظر روحی و روانی برای پرسنل بسیار موثر است.


وی افزود: البته عملکردها مهم است که اگر چشمگیر و شایسته باشد از نظر روحی قوت بالایی به پرسنل می بخشد چرا که روحانیون وقتی از منظر صداقت، سلامت و پاکی الگو شدند طبیعی است که هر جا حضور داشته باشند موجب تقویت روحیه، سلامت کار، انگیزه بالا، رفع قصورها، شدت عمل در کارها ، پختگی کار و کارامدی بیشتر می شوند و این نقطه قوت است.


میرمحمدی سپس امر مهم در ارتباط با برنامه های فرهنگی را روحیه بخشی به پرسنل ذکر کرد و گفت: روحیه قوی باعث می شود که خستگی در کار بروز نکند اما اگر از نظر روحی روانی خمودگی ایجاد شود، افراد انگیزه ای برای کار ندارند و فکرشان هم مخدوش است و زایش فکری و خلاقیت لازم را نیزاز دست می دهند که البته خوشبختانه با حضور شما در سازمان جهاد کشاورزی استان این نقطه قوت برای پرسنل وجود دارد و اگر شاخص هایی که این حضور سبب شده جلوه های کار در این سازمان برجسته و نمایان تر شود را تعریف کرده و با سایر دستگاه ها قیاس نمایید تا مشخص شود دستگاه هایی که روحانیون در آن حضور داشته اند چه قدر جلو تراز دیگر سازمانهایی هستند که از وجود شما بی بهره اند، بسیار تاثیر گذارتر خواهد بود.

 

استاندار خاطر نشان کرد: باید ارزشهای حضور شما در عملکرد، سطح فرهنگ، اخلاق، رعایت قوانین و مقررات، سلامت، از خودگذشتگی پرسنل و پیشرفت آنها در هم افزایی سازمان مشاهده شود و اگر به نحوی این موارد با واحدهای دیگر مقایسه شود، این نقطه قوتی برای شماست.

 

میرمحمدی سپس آموزش را موضوعی اساسی برای همه ذکرکرد و ارزیابی آموزش های ارائه شده و تاثیرات آن بر پرسنل و سازمان را مهم دانست و خواستار ارائه گزارش در خصوص مرکز آموزشی ملاصدرای جهاد کشاورزی استان، جهت حل و فصل مشکلات این مرکز شد.

 

وی در ادامه، یکی از اصلی ترین مسائل نظام اسلامی و اصلی ترین فرهنگی که باید به آن مجهز شویم را فرهنگ قرانی دانست و تاکید کرد: فرهنگ قرآنی ما، همان فرهنگ انسانی است چرا که پیامبران برای زندگی انسان ها فرستاده شده اند و در همه جامعه باید از فرهنگ قرآنی برخوردار شد و این فرهنگ باید بیش از پیش در وجودها منعکس شود تا تاثیر گذار باشد، چرا که اگر کسی واجد فرهنگ قرانی شد، افراد مرتبط با او نیز با بداخلاقی و مشکل مواجه نخواهند شد و همه کسانیکه در طیف وجودی او قرار می گیرند از این انرژی مثبت بهره مند می شوند و این امر بسیار ارزشمند است که در حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی بحث فرهنگ قرانی دنبال می شود.

 

میرمحمدی سپس با اشاره به لزوم تاثیر گذاری برنامه های فرهنگی بر جامعه، بر لزوم تنوع بخشی به این برنامه ها تاکید کرد و افزود: در زمینه اجرای برنامه های فرهنگی آنچه اهمیت دارد، میزان تاثیر گذاری این برنامه ها بر افراد و پرهیز از کارهای معمول و تکراری است و باید بررسی نمود که حضور افراد در این مجالس، تا چه حد در رفتار و اخلاقشان تفاوت ایجاد خواهد کرد و انها را به سمت مثبت هدایت می کند.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا مسئولان نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان در انجام ماموریتهای خود موفق باشند و همچنین بتوانند از مسیر ارتباط با مقام معظم رهبری، در گره گشایی از برخی مشکلات و مسائل وزارت جهاد کشاورزی نیز نقش آفرینی کنند.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 381011

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha