برپایی نمایشگاه قرآن جز بهترین دستاوردهای جمهوری اسلامی است

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: برپایی چنین نمایشگاه هایی در سطح کشور بسیار لذت بخش است و جز بهترین کارهایی است که در جمهوری اسلامی پایه گذاری شده است.

حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه در بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار سرویس قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با بیان اینکه حوزه های علمیه خادمان قرآن هستند، اظهارداشت: حوزه های علمیه اولین فهم کنندگان قرآن و اولین ترویج کنندگان قرآن هستند و باید حضوری جدی در نمایشگاه داشته باشند و در سالهای گذشته این نقش مغفول بوده و حضور در امسال به عنوان بخشی مستقل ، امر بسیار مبارکی است.


وی با بیان اینکه حوزه های علمیه بیشترین دستاورد را در خصوص قرآن دارند بنابراین باید بیشترین آثار را در نمایشگاه به عرضه بگذرانند ، افزود : زمانی در استانبول با شخصی مواجه شدیم که می گفت ؛ قرآن در مکه نازل شد ، در مصر تلاوت شد و در استانبول کتابت شد و به این امر افتخار می کرد و من به او گفتم قرآن در ایران فهم و اجرا شد.
صادقی با اشاره به اینکه همه بخش های نمایشگاه چون معطر به عطر قرآن است ، لذت بخش، الهام بخش و مفید است ، افزود: برپایی چنین نمایشگاه هایی در سطح کشور بسیار لذت بخش است و جز بهترین کارهایی است که در جمهوری اسلامی پایه گذاری شده است و توصیه می کنم مردم در نمایشگاه حضور پیدا کنند و از این فضای معنوی استفاده کنند.


معاون قوه قضاییه با اشاره به غرفه هایی از نمایشگاه که به ترویج سبک زندگی قرآنی پرداخته اند ، خاطرنشان کرد : هنوز تا شرایطی که بتوان این امر را خوب توصیف کرد ، فاصله است اما همین قدر که در کشور و در این نمایشگاه، این امر شروع شده است ، ارزشمند است.
پایان پیام/.

کد خبر 382203

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha