نمایشگاه قرآن، ذائقه شناسی و برنامه ریزی برای انس عمومی با قرآن

خبرگزاری شبستان: رادیو قرآن در نمایشگاه قرآن با ذائقه مردم آشنا می شود و به سوی آموزه های قرآنی سوق می دهد تا محقق سبک زندگی قرآنی در جامعه شود.

محمد حسین محمدزاده، مدیر شبکه رادیویی قرآن، با اشاره به اهم فعالیت های این شبکه رادیوی در ایام برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن به خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: ما همچون سنوات گذشته حضور گسترده و فعالی در جهت انعکاس و پوشش رویدادهای نمایشگاه قرآن دارد.
وی افزود: امسال ویژه برنامه "شهر قرآن" هرشب به صورت زنده از ساعت 21 و 15 دقیقه تا 22 و 30 دقیقه به روی آنتن می رود و از غرفه ها، واحدها و مسئولین آنها گزارش گرفته و به صورت میدانی برنامه های جذابی وِیژه کودک و نوجوانبرگزار می کنند.


محمد زاده تصریح کرد: یکی از کارهای ویژه امسال این است که رادیو قرآن یک نقش محوری در اطلاع رسانی برای همه شبکه های رادیوی دارد که با اعزام گزارشگران به فضای نمایشگاه بین المللی قرآن و ارسال شماره این خبرنگاران به همه شبکه های رادیویی و حتی شبکه های استانی آنها را از کم و کیف برگزاری نمایشگاه مطلع می کند.
وی گفت: همان طور که می دانید یکی از کارکردهای اصلی رسانه تغییر رفتار و ذائقه مخاطبان است و یکی از مأموریت های رادیویی قرآن نیز همین خواهد بود تا با سوق دادن مردم به سوی آموزه های قرآن یک زندگی مطلوب برای آنها رقم بزنداز طرفی هم یکی کارکرد های نمایشگاه قرآن این است ما را با علاقه مندی های مخاطبان از جهت برنامه های شنیداری آشنا و نظرات و پیشنهادات آنها را بشنویم.این نظرات به سرعت در شورای طرح و برنامه رادیو قرآن مطرح می شود تا مدنظر قرار گیرد.


وی افزود: یکی از پیشنهادات مردم مبنی بر برنامه های جزءخوانی ماه رمضان همراه با ترجمه است که این نظرات به سرعت عملی می شوند.
محمدزاده تصریح کرد: قرآن تجلی زیبای های ملکوتی است پیامبر(ص) نیز می فرمایند: این کلام الهی را با اصواتتان زینت دهید. این کلام رسول اکرم نشان می دهد که می توان قرآنی که زینت هست را با ابزار هنر و صوت زینت داد تا با شیوه جذاب تر مخاطبان را به سمت قرآن کشاند.


وی افزود: یکی از توصیه های آیت الله بهجت آن است که از قرآن برای تلاوت استفاده کنید که در شما رغبت ایجاد کند اگر این اتفاق میسر نشد قرآن خود را تغیر دهید و فکر نکنید که این کار اسراف است.
مدیر شبکه رادیویی قرآن خاطرنشان کرد: نمایشگاه قرآن نیز در راستای جذابیت دادن بیشتر به قرآن می تواند با بهره مندی از تمام ظرفیت های هنری گام برداشته و مخاطبان خود را همراه با قرآن کند.
پایان پیام/

 

 

کد خبر 382240

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha