نخستین قرآن طلاکوب جهان در نمایشگاه قرآن به نمایش درآمد

خبرگزاری شبستان: نخستین قرآن طلاکوب جهان در قطع 16 در 12 سانتی متر در بخش آثار مکتوب بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به نمایش گذاشته شد.

رائین اکبر خانزاده، کاتب قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار سرویس قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با بیان اینکه این قرآن در قطع 16 در 12 سانتی متر از جنس طلا ساخته شده است، اظهارداشت: این قرآن بصورت حکاکی و کنده کاری بر روی ورقه طلا کتابت شده استو کل سی جزء قرآن در دوصفحه تهیه شده است.
وی با اشاره به اینکه در ساخت جلد این قرآن از طلا ، نقره و برلیان استفاده شده است، افزود: در مجموع یک کیلو طلا و 3 کیلو نقره استفاده شده است و کتابت آن با چشم غیر مسلح و بادست و جسمی بصورت سوزن انجام شده است.


خانزاده با بیان اینکه تاکنون 15 بار قرآن را کتابت کرده است، افزود: بر روی کاغذ، نقره، طلا، تار مو ، برنج و ... قرآن را کتابت کردم که این امر نیازمند عدم لرزش دست است و معتقدم این مهم بواسطه آرامشی است که آیات قرآن بوجود من می دهد.
این کاتب قرآن کریم با اشاره به هدف خود برای کتابت قرآن بر روی طلا گفت: زمانی که کشیش آمریکایی صفحه ای از قرآن را آتش زد تصمیم گرفتم قرآن را بر روی طلا کتابت کنم که هیچگاه نمی سوزد و بسیار هم ارزشمند است تا با این کار فرهنگی مشتی محکم بر دهان آن کشیش بکوبم.


وی با اعلام اینکه روز میلاد حضرت علی (ع)، اولین کاتب قرآن ، این قرآن توسط آیت الله العظمی جوادی آملی رونمایی شد ، تصریح کرد: در این مراسم استقبال بسیار خوبی از این هنر شد و ایشان فرمودند ؛ قرآن همانند طنابی برای بشریت است که شما این طناب را از طلا تهیه کرده ای.
خانزاده در پایان خاطرنشان کرد : دانشگاه هنر کشور ایتالیا درخواست نمایش این قرآن نفیس را ارائه کرده است که به احتمال فراوان در همین ماه مبارک رمضان به این کشور سفر خواهم کرد.


 

پایان پیام/.

کد خبر 381995

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha