فروش قرآن های نفیس "ابراهیم سلطان" به ارزش یک میلیون و 200 هزار تومان

خبرگزاری شبستان: علاقه مندان به خرید نسخه های کهن خطی می توانند با حضور در غرفه آستان قدس رضوی نمایشگاه بین المللی قرآن قرآن های نفیس "ابراهیم سلطان" به ارزش یک میلیون و 200 هزار تومان را خریداری کنند.

حسین مخبر داودی، کارشناس نمایشگاه‌ها، کتابخانه و موزه‌های آستان قدس رضوی با اشاره به اهم محصولات و تولیدات به نمایش درآمده در نمایشگاه بین‌المللی قرآن به خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: یکی از مهم‌ترین محصولات آستان قدس رضوی قرآن "ابراهیم سلطان" است که برای بازدید علاقه‌مندان به نمایش درآمده است. این قرآن نفیس خطی شامل جزء 30 قرآن بوده که نسخه اصلی آن در سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.

وی افزود: از ویژگی‌های ظاهری این قرآن می توان به تودوزی توسط سازمان آفرینش‌های هنری آستان، استفاده از کاغذهای با وزن بالا در قطع رحلی و بزرگ‌ترین قطع موجود اشاره کرد. هدیه این قرآن به مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان است.

مخبر داودی تصریح کرد: آستان قدس رضوی در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن انواع قرآن‌های خطی بجا مانده از قرن اول تا 14 هجری قمری و دست‌نوشته‌های کهن شامل خطوط نسخ، نستعلیق و غیره را به نمایش درآورده است و عمده این محصولات جنبه نمایشی داشته و بازدیدکنندگان را با شیوه‌های مختلف نگارش کهن آشنا می‌کند. همچنین چاپ کتاب "در مسیر بهشت" با رویکرد تدوین زندگی نامه امام رضا (ع) و معرفی مکان‌های بین راهی، تولید نرم‌افزار شمیم وحی شامل قرائت‌های قاریان برجسته کشور در حرم مطهر رضوی و تولید نرم‌افزار خانه وحی شامل معرفی فعالیت‌های قرآنی آستان قدس رضوی از دیگر محصولات ارایه شده در نمایشگاه امسال است.

وی با اشاره به اهم فعالیت‌های آستان قدس رضوی با رویکرد آموزش علوم قرآنی گفت: ما مفتخر هستیم در کشور بزرگ‌ترین مرکز آموزش علوم قرآنی با گستره مخاطبان بسیار برگزار کنیم. این کلاس‌ها ویژه سنین مهد کودک تا دکتری در سطوح مختلف و رشته‌های متنوع به صورت رایگان برگزار می‌شود البته دانشجویان رشته دکتری پس از موفقیت در کنکور می‌توانند در کلاس‌های آموزشی ما واقع در دانشگاه اسلامی علوم رضوی شرکت کنند.

مخبر داودی عنوان کرد: در راستای ترویج و تبیین فرهنگ انس با قرآن کریم، آستان قدس رضوی همه‌ساله همزمان با حلول ماه مبارک رمضان کرسی‌های جزءخوانی قرآن را در حرم رضوی برگزار می‌کنند امسال نیز هر روز هشت ساعت تلاوت ترتیل قرآن را در صحن های مختلف حرم برگزار می‌کنیم که در هر ساعت یک جزء از قرآن کریم تلاوت می‌شود و 2 مورد از این جلسات به صورت زنده از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود.

وی با اشاره به فضای محدود نمایشگاه بین‌المللی قرآن برای عرضه محصولات آستان قدس رضوی گفت: ما برای معرفی آثار آستان قدس در مشهد از فضایی دو هزار متری استفاده می‌کنیم ولی نمایشگاه امسال این فضا را به ما نمی‌دهد و ما ناچارا یک هزارم از محصولات و دستاوردهای خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهیم.

پایان پیام/
 

کد خبر 381565

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha