عشق همسر و دختر به مادرانی که دیگر کسی را نمی‌شناسند

خبرگزاری شبستان: برنامه ماه عسل با موضوع کسانی که دچار فراموشی هستند شب گذشته بر روی آنتن رفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، برنامه ماه عسل با اجرای احسان علیخانی در ششمین روز از ماه مبارک رمضان با موضوعی متفاوت شب گذشته از شبکه سوم سیما به روی آنتن رفت.

 

در ابتدای برنامه، احسان علیخانی با هشدار به مردم در مورد کلاهبرداری‌ که در ماه رمضان از طریق پیامک‌ها با مضمون "در کویر گنج پیدا کرده‌ایم و استخاره کردیم شماره شما را گرفته‌ایم مبلغی را پرداخت کنید تا گنج را دریافت نمایید" مردم را آگاه کرد که به این دسته از کلاهبرداری‌ها که حالت معنوی دارد، توجه نکنند.

 

وی افزود: امروز موضوع برنامه درباره مسئله‌ای است که هیچ‌گاه در رسانه کار نشده است و به این دلیل کمی دلهره دارم.

 

میهمانان برنامه شب گذشته ماه عسل یک زن و شوهر و یک مادر و دختر بودند که مادر 87 ساله و همسر 70 ساله مشکل آلزایمر داشتند.

 

زن و شوهر که 52 سال در کنار هم زندگی کرده‌اند و دارای 2 دختر و 4 نوه هستند که زن پس از سال‌ها زندگی مشترک دچار بیماری آلزایمر شده است و مرد عاشقانه از وی مراقبت می‌کند در حالی که زن فکر می‌کند پدرش است.

 

مرد از دوران از دست دادن حافظه‌اش همسرش می‌گوید علایم آلزایمر را در سرش مشاهده می‌کردم و هنگامی که خانه‌مان را عوض کردیم آلزایمر همسرم پبیشتر شد و به هیچ‌وجه نباید مکان زندگی تغییر کند و هنگامی که به دکتر مراجعه کردیم گفتند ایشان آلزایمر دارد و ما شروع به درمان کردیم و اکنون ایشان 4 قرص مصرف می‌کند.

 

وی اضافه می‌کند: انشاءالله خدا مراقبتی را که من از همسرم می‌کنم، قبول کند چرا که اگر من دچار این بیماری می‌شدم همسرم بیشتر از من مراقبت می‌کرد.

 

وی در پاسخ به پرسش مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا تا حالا در ذهن‌تان خطور کرده است که به آسایشگاه همسرتان را ببرید، اظهار کرد: اوایلی که همسرم دچار بیماری آلزایمر شده بود بدون اطلاع فرزندانم دو شب به آسایشگاه بردم اما نتوانستم بخوابم و فورا به خانه بازگرداندم و تا الان با عشق از او مراقبت می‌کنم.

 

یکی دیگر از میهمانان برنامه مادر 87 و دختر 63 ساله‌ای است که مادر دچار بیماری آلزایمر شده و دختر از او مراقبت می‌کند. مادر فرزند خود را نمی‌شناسد و او را خانم خطاب می‌کند و دختر می‌گوید با عشق از مادرم مراقبت می‌کنم چرا که ایشان برای بزرگ‌کردن ما سختی‌هایی کشیده است و حتی با این مراقبت‌ها محبت‌های مادر جبران نمی‌شود.

 

احسان علیخانی خطاب به مادر 87 ساله می‌گوید: این مادر چهره نورانی دارد و شبیه نقش مادر فیلم مادر حاتمی‌کیا هستند و یک مادر می‌تواند از 10 فرزند مراقبت کند اما 10 فرزند به سختی می‌توانند از یک مادر مراقبت نمایند.

 

علیخانی در آخر برنامه می‌گوید: شاید کسانی که دچار فراموشی هستند ما را نشناسند اما ما نمی‌توانیم آنان را فراموش کنیم.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 382405

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha