برپایی جشن بزرگ رمضان در استان/ افزایش 105 درصدی درآمد کمیته امداد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از برپایی جشن بزرگ رمضان برای اولین بار به صورت گسترده همزمان با 20الی 24 تیرماه جاری در مرکز استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سید جواد رضوی امروز (14تیر) در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهارداشت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است تا به نقاط ضعف و قوت خود در ارتباط با خدا و توجه به محرومان و نیازمندان بیش از پیش بیاندیشیم.


وی با اشاره به عملکرد این سازمان، افزود: کل درآمد کمیته امداد استان طی سه ماهه ابتدای سال جاری برابر با سه میلیارد و 268 میلیون تومان است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 105درصد رشد داشته است.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی افزود: در این راستا درآمد صدقات 868 میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد رشد داشته است.


رضوی تعداد مشترکان در صندوق های صدقات را 130 هزار و 170 نفر برشمرد و افزود: طی سه ماهه سال جاری دو هزار و 500 مشترک جدید جذب شده است.


وی تاکید کرد: کل مشترکان کمیته امداد استان در قالب طرح های اکرام، صدقات، محسنین، و... 147هزار و 420 مشترک هستند.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی افزود: همچنین در سه ماه ابتدای سال جاری 482 میلیون تومان درآمد زکات جمع آوری و سه هزارو 851 یتیم مبلغ 802 میلیون تومان از 15 هزار حامی خود کمک دریافت کردند.


رضوی بیان داشت: از ابتدای تشکیل ستاد زکات 493 پروژه از محل زکات احداث و مرمت شده که برابر با هفت میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است.


وی با اشاره به وجود 19 مرکز نیکوکاری در استان افزود: طی سال گذشته یک میلیارد تومان این مراکز درآمد داشتند.


توزیع 15 هزار سبد غذایی بین مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان سال گذشته یک میلیارد و 705 میلیون تومان کمک در قالب طرح های مختلف جمع آوری شده است، ادامه داد: همچنین دو هزار و 800 حامی برای ایتام جذب و شناسایی، 296 میلیون تومان فطریه و کفارات و 921 میلیون تومان جذب کمک برای اطعام و افطاری داشتیم.


رضوی با اشاره به برنامه های این کمیته در ماه مبارک رمضان، افزود: امسال برای اولین بار جشن رمضان در نمایشگاه بین المللی به صورت گسترده برگزار می شود.


وی افزود: این نمایشگاه از 20 الی 24 تیرماه دائر و بیش از 50 غرفه از شهرستان های مختلف استان برای ارائه نمایش توانمندی و فروش کالا مددجویان حضور دارند.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی افتتاح 15 مرکز نیوکاری و تهیه و توزیع سبد غذایی به تعداد 15هزار سبد، برگزاری مراسم افطاری با حضور مسئولان شهرستانی در هر شهرستان و ... را از دیگر برنامه های این کمیته در ماه مبارک رمضان امسال ذکر کرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 382538

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha