"توفیق مهروزی به یتیمان" نخستین دعای اجتماعی ماه مبارک رمضان

خبرگزاری شبستان: مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز گفت: دعای هشتم ماه مبارک رمضان نخستین دعای اجتماعی در این ماه است، که ما بندگان از خداوند توفیق مهرورزی به یتیمان را می خواهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، امروز هشتمین روز از ماه مبارک رمضان است و در دعای این روز خوانیم: " اَللّهُمَّ ارْزُقْنی فیهِ رَحْمَةَ الاْیتامِ وَاِطْعامَ اْلطَّعامِ وَاِفْشآءَ السَّلامِ وَصُحْبَةَ الْکِرامِ بِطَوْلِکَ یا مَلْجَاَ الاْمِلین"، خدایا در ماه رمضان مهرورزی نسبت به یتیمان را روزی‌ام گردان. اگر قلب ما زنگ بزند، از چه دوایی می‌توان برای رفع آن استفاده کرد.

 

حجت الاسلام سیداکبر موسوی، مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، در خصوص دعای هشتم ماه مبارک رمضان گفت: دعاهای ماه مبارک رمضان از ابتدای ماه تا به امروز خواسته و مناجاتی بود برای بهتر شدن ارتباط بنده با معبود حقیقی، اما دعای روز هشتم نخستین خواسته اجتماعی در این ماه مبارک است.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز افزود: دعای روز هشتم ماه رمضان، چهار محور مهم در ارتباط با مردم را در نظر دارد، نخست، یتیم نوازی، دوم، اطعام فقرا و یتیمان، سوم، سلام کردن و آخرین آن دوستی با کریمان است.

 

به گفته این مسئول، کودکان یتیم به مهر و محبت نیاز دارند، تا آن جا که حضرت رسول خدا می فرمایند: "بهترین خانه های شما، خانه ای است که یتیمی در آن گرامی داشتته می شود".(وسائل شیعه ج: 10ص 314)

 

عضو شورای فرهنگی استان البرز با برشمردن این مهم که واژه یتیم و مشتقات آن در 23 آیه قرآن ذکر شده است، توضیح داد: آئین جهانی اسلام، واقعیت توجه به کودکان یتیم را در 23 بار در قرآن مکرر ذکر کرده است، این مشتقات و توصیه ها سه موضوع محوری در قالب سرپرستی از ایتام، رفتار با ایتام و حفظ اموال ایتام را یادآور می شود.

 

حجت الاسلام سید اکبر موسوی تصریح کرد: این آیات هشدار و یادآوری به آحاد مومنان و مومنین است، که باید نسبت به آن توجه و دقت داشته باشند.

 

تکریم یتیم باعث نور در محشر می شود

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان در البرز گفت: بر مبنای احادیث و روایات عواملی مانند: وضو، گریه از خوف خدا، نماز عشاء، در تاریکی به مسجد رفتن، و آموختن و یاد دادن مسائل دینی باعث نور محشر می شود.

 

به گفته این مسئول، در این میان یکی از عوامل دیگری که باعث نور محشر می شود، تکریم یتیم است.

 

این مسئول توضیح داد: گفتار مهرانگیز، کلام نافذ و دستی از ایثار نسبت به یتیم شیوه و راه حضرت امام علی (ع) است و چه فرصتی بهتر از ماه مبارک که به آن توجه ویژه داشته باشیم.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 383016

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha