برپایی کارگاه آموزش کتابت قرآن کریم توسط انجمن خوشنویسان قم

خبرگزاری شبستان: انجمن خوشنویسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در نمایشگاه قرآن و عترت اقدام به برپایی کارگاه معرفی خط و کتابت قرآن کریم کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، علی اصغر نیک محمدی از اعضای انجمن خوشنویسان استان قم هدف از برپایی این غرفه را معرفی کتابت قرآن کریم و آشنایی بیشتر مردم به ویژه نسل جوان با خط نسخ، ثلث و نستعلیق که بیشتر در کتابت قرآن مورد استفاده قرار می‌گیرند ذکر کرد و گفت: گروهی از خوشنویسان انجمن با حضور در این نمایشگاه اقدام به ارائه کارهای خوشنوسی با خطوط نستعلیق، نسخ و ثلث بر اساس متون درخواستی بازدیدکنندگان و هدیه به آنها کردند.

 

وی با اشاره به اینکه هدف از برپایی این غرفه جذب جوانان و آشنایی آنان با شیوه‌های نگارش قرآن کریم است ادامه داد: خوشنویسان قمی که به امر کتابت قرآن کریم مبادرت می‌کنند در مقایسه با دیگر شهرها در جایگاه ممتازی قرار دارند و می‌توان گفت که پایتخت کتابت قرآن کریم در ایران شهر مقدس قم است.

 

این هنرمند قمی افزود: اکثر مقام‌های جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های کتابت قرآن کریم در سطح کشور مختص هنرمندان قم است که باید این هنر فاخر و ارزشمند به نسل نوجوان و جوان نیز ارائه شود و به لطف خدا در این زمینه استقبال خوبی را از سوی نوجوانان و جوانان شاهد هستیم.

 

دومین نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت قم به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و با همکاری استانداری، شهرداری، مجتمع ناشران، تعاونی و اتحادیه ناشران، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و دیگر نهادهای استان و با حضور ناشران، هنرمندان و موسسات مختلف، از 12 تیرماه در مجتمع ناشران قم آغاز به کار کرده و تا 22 تیر هر شب از ساعت 21:30 تا 2 بامداد میزبان علاقمندان خواهد بود.


 

پایان پیام/

کد خبر 383184

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha