تأکید آیت‌الله کعبی بر روشنگری جنایات گروه داعش از سوی علما و روحانیون

خبرگزاری شبستان: عضو مجلس خبرگان رهبری تفکر گروه های تکفیری و داعش را ریشه در تفکر تاریک اموی و خوارج نهروانی دانست و گفت: باید نسبت به جنایات گروه داعش، روشنگری هایی از سوی علما و روحانیون صورت گیرد.

آیت‌الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش روحانیون و علما در دفاع از ارزش‌های اسلامی و مقابله با تخریب اماکن مذهبی و مساجد توسط گروه های تروریستی در کشور عراق به خبرنگار حوزه مسجد و کانون‌های مساجد خبرنگار شبستان گفت: اقدامات تروریست‌های تکفیری داعش در عراق بسیار بالاتر از تخریب اماکن مذهبی و مساجد است. این گروه‌ها خطری برای کل منطقه و همه مسلمانان اعم از سنی و شیعه هستند.

 

وی بیان کرد: گروه‌های تکفیری در راستای سیاست های استکبار جهانی عمل می‌کنند و دین و مذهبی هم ندارند و وجود آنها موجب نابودی منابع انسانی و تهدیدی برای امنیت، پیشرفت، استقلال و وحدت تمامی کشورها و ارزش‌های اسلامی هستند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بهترین راه مقابله با این گروه ها همان راهی است که مراجع دینی به‌ویژه آیت‌الله سیستانی در عراق فتوای جهاد کفایی را دادند این فتوا برای حفظ استقلال، یکپارچگی و دفاع از تمامیت ارضی عراق، مقدسات و دفاع از اماکن مذهبی و مساجد و نیز برای دفاع از جان مسلمانان شیعه و سنی صادر شده است که با استقبال مردم عراق روبرو شده است.

 

آیت الله کعبی تصریح کرد: تشکیل بسیج مردمی و ساماندهی بیش از 5/2 میلیون نفر داوطلب برای شرکت در جهاد کفایی و سازماندهی برای ریشه‌کن‌کردن جنایت های تروریست تنها راه حل ممکن است.

 

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: باید روشنگری‌هایی نیز نسبت به جنایت‌های وحشیانه تروریست‌ها توسط روحانیون و علما در داخل کشور صورت گیرد و ریشه‌های تفکر آنها که ریشه در تفکر تاریک اموی و خوارج نهروانی دارد برای مردم تبیین شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 383558

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha