نباید با جنگ نرم دشمن منفعلانه برخورد کرد

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جنگ نرم دشمن به ویژه در فضای مجازی اظهار داشت: نباید با جنگ نرم دشمن به صورت منفعلانه برخورد کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، آیت الله دکتر محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته(16 تیر) در حاشیه هشتمین نمایشگاه قرآن در جمع خبرنگاران، گفت: کشور ما در عرصه تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن به ویژه در فضای مجازی قرار دارد در این زمینه حضور فعال و بکارگیری از تمامی ظرفیت ها و توانایی ها مهم بوده و باید توجه داشت در برابر جنگ نرم دشمن حضور منفعلانه نداشته باشیم.

 

وی با اشاره به افتتاح پایگاه اطلاع رسانی خود، هدف از راه اندازی این پایگاه را خدمت فرهنگی به جامعه دانست و تصریح کرد: این پایگاه اطلاع‌ رسانی شامل مباحث فکری و علمی در حوزه و دانشگاه، اخبار، تألیفات، زندگی نامه و معرفی کتاب های منتشر نشده است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر خلاء وجود چنین پایگاه های اطلاع رسانی در فضای مجازی امروز، افزود: در کنار خبرگزاری های فعال استان، وجود چنین سایت ها و پایگاه های اطلاع رسانی علمی، اجتماعی و سیاسی احساس می شود که امیدواریم با مشارکت علما و فرهیختگان حوزه و دانشگاه این خلاء پر شود.

 

وی با بیان اینکه در این پایگاه بیش از 140 مقاله، کتاب و رساله که در داخل و خارج از کشور چاپ شده، ارائه شده، اضافه کرد: همچنین برخی کتاب های تألیف شده جهت دانلود در اختیار بازدیدکنندگان سایت قرار داده شده، ولی تعدادی از کتاب ها تنها در این سایت معرفی شده اند که امیدواریم در آینده امکان دانلود این کتاب ها نیز فراهم شود.

 

آیت الله حیدری، با اشاره به برخی کتاب های منتشر شده خود در خارج از کشور عنوان کرد: کتاب «ولایه الفقیه تاریخ‌ها و مبانی‌ها» که با موضوع نظام سیاسی اسلام با محوریت ولایت فقیه و به پیشنهاد سید حسن نصر الله تدوین و در بیروت به چاپ رسیده است هم اکنون در دانشگاه‌ های مراکش تدریس می شود.

 

وی ادامه داد: همچنین کتاب «الارهاب و العنف» در سه جلد پیرامون تروریسم و خشونت گرایی و افشای ماهیت سلفی گری و تروریستی گروهک القاعده به زبان عربی به چاپ رسیده که با بهره‌ گیری از دیدگاه قرآن کریم، سنت، تاریخ و فقه مقارن به این موضوع پرداخته است.

 

امام جمعه موقت اهواز، در خصوص برپایی نمایشگاه قرآن در خوزستان، نیز اذعان داشت: نمایشگاه بستر مبارک و پدیده فرهنگی بسیار خوبی است که از سال های گذشته در سراسر کشور و مراکز استان ها برپا شده است.

 

وی تاکید کرد: در این نمایشگاه نیز شاهد حضور ناشران استانی و غیربومی، خبرگزاری‌ ها و پایگاه‌ های اطلاع رسانی برای ارائه محصولات فرهنگی شامل کتاب، CD، نرم افزار و دیگر محصولات هستیم، این نمایشگاه مورد استقبال اقشار مختلف قرار گرفته و باید از دست‌اندرکاران آن تشکر کرد.

 

آیت الله حیدری، با بیان اینکه در این نمایشگاه عرصه فرهنگی زیبایی ترسیم شده، اظهار کرد: با توجه به محدود بودن فضای نمایشگاه قرآن از سال های گذشته پیشنهاد برپایی نمایشگاه در فصل های مختلف سال و به مناسبت‌ های متفاوت به مسئولان داده شده است که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 383591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha