محفل قرآنی و سفره کریمانه در یاسوج برگزار شد

خبرگزاری شبستان: به مناسبت ماه مبارک رمضان، محفل انس با قرآن همراه با سفره کریمانه در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر یاسوج برپا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به مناسبت ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن همراه با "سفره کریمانه" امام حسن مجتبی (ع) شب گذشته در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر یاسوج برگزار شد.

حجت الاسلام رضا قاسمی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این مراسم معنوی، گفت: در این محفل معنوی و قرآنی قاریانی از استان و شهرستان بویراحمد حضور دارند، روزه داران پس از تلاوت کلام الله مجید، روزه خود را بر سر سفره کریمانه امام حسن مجتبی (ع) افطاری می کنند.

حجت الاسلام قاسمی افزود: این محفل و سفره کریمانه از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دیبرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و با همکاری کانون فرهنگی و هنری الرحمن مسجد صاحب الزمان (عج) یاسوج برگزار می شود.

وی بهره مندی از نسیم روح بخش تلاوت کلام الله وحی در مساجد، زمینه سازی همکاری و بهره گیری از نهادهای فرهنگی و قرآنی استان در برگزاری برنامه های قرآنی و ایجاد حضور اقشار مختلف در فضای معنوی قرآنی در مساجد را از اهداف برگزاری این طرح برشمرد.

این مسئول فرهنگی و هنری در ادامه با اشاره به سنت افطاری دادن و اطعام روزه داران در ماه مبارک رمضان، گفت: سفره های ساده افطاری باید به صورت یک فرهنگ در بین عموم مردم ترویج شود.

قاسمی با بیان این که احسان و بخشش از ویژگی های اخلاق و ادب هستند، عنوان کرد: اسلام در آداب سفره داری برای کرامت انسانی ارزش زیادی قائل است و دعوت از فقرا در کنار اغنیاء یکی از مسائل مطلوب از نظر اسلام است.

وی ادامه داد: نفس اطعام روزه دار مورد رضایت خداوند تبارک و تعالی است و میزان و نحوه آن در این ثواب، نقشی ندارد؛ اما در بین اعمال و مستحبات انتخاب زمان و مکان بر ارزش عبادت می افزاید.

قاسمی اذعان داشت: احیاء شب های رمضان، قرائت قرآن، انفاق کردن، اطعام دادن به ویژه پهن کردن سفره افطار، اقامه نمازهای خاص و برپایی مراسم دعا، وعظ و سخنرانی، سرکشی به افراد مستمند و ضعیف و صله ارحام از مهم ترین سنت هاست که این ماه را از دیگر ماه ها متمایز می کند.

بنابراین گزارش: این برنامه ها که در فضایی بسیار معنوی و صمیمی برگزار شد، توانست علاوه بر ایجاد زمینه مناسب و محبت آمیز برای انس بیشتر جوانان مسجدی با معارف و الطاف قرآن، صمیمیت خاص معنوی در بین اعضا به وجود آورده و انگیزه آنها را برای تداوم برنامه های قرآنی و توجه به معارف این منبع عظیم الهی افزون تر کند.

از جلوه های ویژه این ضیافت افطاری و محفل قرآنی، حضور نوجوانان روزه داری بود که علیرغم سن کم ولی با زبان روزه در آماده کردن و چیدن سفره افطاری حضوری فعال داشتند.

گفتنی است: علاوه بر این تعداد برنامه سفره کریمانه و محفل انس با قرآن، مساجد برنامه هایی از جمله مسابقات قرآن کریم، جلسات تلاوت و تفسیر قرآن کریم، جلسات ختم قرآن و دعوت از قاریان برتر قرآنی جهت اجرای برنامه و نیز مراسم سخنرانی در موضوع قرآن که در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه به ویژه در سطح جوانان مسجدی نقش تاثیرگذاری داشته است.


پایان پیام/

کد خبر 383926

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha