استاندار گیلان: با قاچاق محصولات کشاورزی مماشات نشود

خبرگزاری شبستان: استاندار گیلان تاکید کرد: هیچ مماشاتی نباید در برخورد با قاچاق محصولات کشاورزی به داخل کشور صورت بگیرد، چرا که این مسئله به اقتصاد داخلی ضربه می‌زند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر محمدعلی نجفی، استاندار گیلان، در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: وقتی بازار ثبات داشته باشد، ورود کالاهای قاچاق و نامرغوب کمتر خواهد شد.


وی با بیان اینکه باید بتوان با تعرفه‌های وارداتی مناسب و مدون کالا وارد شود، افزود: نباید فرصت تولید داخل را از دست بدهیم تا اشتغال موجودمان به خطر بیفتد.


استاندار گیلان با تاکید بر جلوگیری از واردات بیش از حد محصولات کشاورزی اظهارکرد: هیچ مماشاتی نباید در برخورد با قاچاق محصولات کشاورزی به داخل کشور صورت بگیرد، چرا که این مسئله به اقتصاد داخلی ضربه می‌زند.


دکتر نجفی ادامه داد: با مشکلاتی که در بخش چای وجود دارد، واردات بی‌رویه و قاچاق چای و ورود چای سنواتی به بازار می‌تواند این محصول را دچار چالش‌های بیشتری کند.


وی با اشاره به افزایش تعاملات با کشورهای حاشیه دریای خزر گفت: دولت تدبیر و امید تاکید دارد استان‎هایی که در حاشیه دریای خزر هستند، با کشورهای منطقه به ویژه روسیه تعامل و مراودات بیشتری داشته باشند.


نادرعبدا... پور، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان هم در این نشست با اشاره به عزم جدی دولت در جلوگیری از قاچاق گفت: تعامل و همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی موجب کاهش پدیده قاچاق می‌شود.


گفتنی است، در این جلسه هریک از مسئولان کمیته‌های فرعی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان به بیان گزارش علمکرد صورت گرفته در جهت جلوگیری از این پدیده پرداختند.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 384285

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha