رشد 10 درصدی تولید برنج در گیلان

خبرگزاری شبستان: استاندار گیلان با اشاره به افتتاح یک هزار پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و 500 میلیارد تومان همزمان با هفته دولت در گیلان، گفت: به اذعان کارشناسان با توجه شرایط مناسب در برداشت، رشد 10 درصدی در تولید برنج را شاهد بوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، محمدعلی نجفی، استاندار گیلان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به هفته دولت و خدمات دولت یازدهم در گیلان، گفت: دولت همراه به مهم‌ترین شعار خود مبنی بر بهبود شرایط اقتصادی کشور  در شرایط بحرانی کنونی پایبند است.

 

وی تاکید کرد: به باور کارشناسان اقتصادی داخلی و جهان دولت یازدهم توانسته است تا حد زیادی تعادل و ثبات را بخش‌های مختلف جامعه بازگرداند.

 

نجفی با بیان اینکه دولت یازدهم در زمان آغاز کار خود رشد اقتصاد منفی و تورم شدید را به عنوان شاخص در بدترین حالت داشت، تصریح کرد: تورم در پایان کار دولت دهم به 43 درصد رسیده بود ولی هم‌اکنون آهنگ رشد تورم در کشور کند شده است.

 

استاندار گیلان با اشاره به اینکه دولت یازدهم برنامه‌ریزی دارد که تورم در سال 95 را تک رقمی کند، خاطرنشان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری از آثار مهم فعالیت دولت یازدهم بازگشت آرامش به بازار بوده است.

 

وی به جذب سرمایه‌گذاری داخل یو خارجی در پروژه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: کاهش تحریم‌ها و ایجاد فرصت برای ارتباط بین‌المللی از رویکردهای دولت آقای روحانی است.

 

نجفی به طرح تحول نظام سلامت کشور اشاره کرد و افزود: دولت یازدهم در این طرح بخش عظیمی از بودجه را به بخش سلامت و دارو و درمان اختصاص داد.

 

استاندار گیلان به تلاش دولت در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و اینترنت در عموم روستاهای استان اشاره و بیان کرد: مبارزه با مفاسد و دفاع از حقوق ملت ایران که منجر به بهبود وضعیت اقتصادی شد از راهبردهای دولت تدبیر و امید است.

 

وی به مدیریت بحران در سال گذشته در گیلان اشاره کرد و گفت: این موضوع که می‌توانست مانند سال 83 مشکلات گسترده‌ای در استان به بار بیاورد، این بحران با تدبیر مسئولان به فرصت تبدیل شد.

 

نجفی تصریح کرد: کارشناسان اعلام کرده‌اند که امسال در عرصه تولید برنج 10 درصد رشد داشته‌ایم و باید در بخش واردات نیز دقت کنیم که زحمات کشاورزان از بین نرود.

 

استاندار گیلان با اشاره به مکانیزه شدن و یکپارچه‌سازی اراضی برنج اشاره کرد و گفت: 60 هزار هکتار زمین در برنامه سه ساله وزارت کشاورزی در این خصوص قرار گرفته است.

 

وی به افتتاح یک هزار پروژه همزمان با هفته دولت سال جاری در گیلان خبر داد و تاکید کرد: این پروژه‌ها در بخش‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری، شیلات، عمران شهری، گازرسانی، آب رسانی، برق رسانی، آسفالت آب‌های روستایی، سالن‌های ورزشی و ... بوده است.

 

نجفی با بیان این این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و 44 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: این میزان غیر از هزینه 400 میلیارد تومان بخش خصوصی در پروژه‌های هفته دولت است.

 

نماینده عالی دولت در گیلان مجموع اعتبارات برای افتتاح پروژه‌های هفته دولت در گیلان یک هزار و 500 میلیارد تومان دانست و گفت: این پروژه‌ها در سفر وزرای دولت در گیلان و در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی پیگیری راه‌آهن گیلان و 11 کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت – قزوین اشاره و یادآوری کرد: راه‌اندازی سایت نفتی رودسر با اختصاص اعتبار 25 میلیارد تومان توسط وزیر نفت در حال پیگیری است.

 

نجفی تالاب انزلی را فرصتی برای کشور دانست و گفت: در گذشته این تالاب بیش از 11 متر آب داشته که هم‌اکنون میزان ارتفاع آب آن کمتر از 2 متر است.

 

استاندار گیلان به تشکیل کارگروه برای حل مشکلات طرح‌های نیمه تمام اشاره و اذعان کرد: طرح‌های مصوب از دولت‌های گذشته باید به اتمام برسد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 397531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha