آمایش سرزمینی گیلان پایان شهریور آماده می شود

خبرگزاری شبستان: معاون امور برنامه‌ ریزی استاندار گیلان اعلام کرد: طرح آمایش سرزمینی گیلان پایان شهریور ماه جاری آماده می شود.

مهندس محمدحسین اصغریان، معاون امور برنامه‌ ریزی استاندار گیلان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، از تمام فرآیند تهیه طرح آمایش سرزمینی گیلان خبر داد و گفت: طرح آمایش سرزمینی گیلان تا پایان شهریور ماه جاری به اتمام می رسد.

 

وی خاطرنشان کرد: طرح آمایش سرزمینی برای مشخص شدن نقش هر یک از استان‌های کشور در اقتصاد ملی تعریف و اجرایی شده است.

 

معاون امور برنامه‌ ریزی استاندار گیلان اعلام کرد: دانشگاه گیلان از 24 ماه گذشته تاکنون در حال آماده سازی طرح آمایش سرزمینی استان است.

 

وی اظهار کرد: ۸۰ درصد از طرح آمایش سرزمینی توسط مرکز آمایش سرزمینی کشور تایید شده است.

 

اصغریان، کشاورزی، تجارت، گردشگری و صنعت را از محورهای طرح آمایش سرزمینی گیلان برشمرد و گفت: علاوه بر محورهای یاد شده ، فعالیت‌های دریا محور نیز به این طرح اضافه شده است.

 

وی یادآور شد: طرح آمایش سرزمینی تاکنون در چهار استان کشور انجام شده که استان گیلان از جمله آن استان‌ها است.

 

معاون امور برنامه‌ ریزی استاندار گیلان اضافه کرد: طرح آمایش سرزمینی استان گیلان در سال 82 شروع شد و باید در سال 84 به پایان می رسید اما متاسفانه در برهه‌هایی تعطیل شد و اکنون در حال اتمام است.

 

وی اظهار کرد: سفر رئیس جمهور به استان گیلان زمانی انجام می شود که طرح آمایش سرزمینی انجام شده باشد.

 

اصغریان همچنین با اشاره به سفر اخیر هیئت تجاری بندرآستراخان، اظهار کرد: با توجه به اعلام نیاز هیئت تجاری آستراخانی به مصالح ساختمانی، این هیئت از صنایع و کارخانه‌های تولید کننده مصالح ساختمانی بازدید کرد.

 

معاون امور برنامه‌ ریزی استاندار گیلان با اشاره به بازار صادرات کیک و کلوچه به روسیه، اظهار کرد: بیش از 12 میلیون دلار از صادرات کیک و کلوچه برای ایران ارز آوری می شود.

 

اصغریان با بیان اینکه میزان ارز آوری کیک و کلوچه برای استان گیلان از سیمان بیشتر است، گفت: 700 نفر از کارگران گیلانی در واحدهای تولید سیمان و هزار و 500 نفر نیز در واحدهای تولیدی کیک و کلوچه اشتغال دارند.

 

پایان پیام/

کد خبر 397426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha