برگزاری 17 محفل انس با قرآن کریم باحضور قاری مصری در خراسان شمالی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در ماه مبارک رمضان امسال 17 محفل انس با قرآن با حضور "محمد قطب الطویل" قاری برجسته مصری در این استان برگزار می شود.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد گفت: محافل انس با قرآن کریم از هجدهم ماه مبارک رمضان لغایت بیست و دوم رمضان مصادف با بیست و پنجم تا بیست و نهم تیرماه سال جاری در 9 شهر استان با حضور محمد قطب الطویل، قاری برجسته مصری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در مدت پنج روز اجرای این برنامه قرآنی هشت محفل در شهر بجنورد برگزار می شود، محل برگزاری آن را در نیروی انتظامی، پتروشیمی، اداره کل زندانها، ارتش، سپاه حضرت جوادالائمه(ع)، دارالقرآن عترت، کارخانه سیمان و امامزاده سیدعباس(ع) بجنورد اعلام کرد.

حجت الاسلام سهرابی برنامه های روز اول این محافل را در شهرهای فاروج و شیروان عنوان کرد و اظهارداشت: محافل انس با قرآن کریم هجدهم ماه رمضان در فاروج پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد جامع و در شیروان در دو محل امامزاده حمزه رضا(ع) و مصلی نماز جمعه به ترتیب ساعت 19 و پس از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، برنامه اسفراین را نوزدهم رمضان پس از اقامه نماز مغرب و عشا در محل امامزاده سیدجعفر(ع) ذکر کرد و افزود: شهر سنخواست نیز بیستم رمضان در محل امامزاده زین العابدین (ع) در ساعت 21 و 30 دقیقه میزبان محفل قرآن است.

وی، امامزاده محمد(ع) دلاور شهر مانه و سملقان و مسجد جامع و مصلی شهر راز را محل برگزاری برنامه های روز چهارم معرفی کرد و گفت: این محافل به ترتیب پس از اقامه نماز ظهر و عصر و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

بنابر این گزارش، 9 قاری برجسته مصری به دعوت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، برای حضور در محافل قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان به ایران سفر می کنند تا در برنامه های قرآنی که با حضور اقشار مختلف مردم روزه دار در استان های مختلف برگزار می شود، به قرائت قرآن کریم بپردازند.


گفتنی است؛ احمد شحات احمد لاشین، عادل الباز، محمود الشمیس، محمد قطب الطویل، عبدالناصر حرک، محمد شرف الدین، محمد المحمود المریجی، متولی عبدالعال و فاروغ ضیف قاریان برجسته مصری هستند که در محافل انس با قرآن کریم در سطح شهرها و استان ها حضور می یابند.


پایان پیام/

 

کد خبر 384319

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha