1400 اثر در سه بخش به جشنواره فیلم و عکس ارسال شد

خبرگزاری شبستان: دبیر کمیته سینما از دریچه ماوراء نمایشگاه قرآن از ارسال 1400 اثر در سه بخش فیلم ، فیلمنامه و عکس به جشنواره فیلم و عکس خبرداد.

به گزارش خبرنگار سرویس قرآن و معارفخبرگزاری شبستان ، حبیب ایل بیگی در آیین پایانی جشنواره فیلم و عکس با موضوع «مفاهیم قرآنی در فرهنگ ایرانی و اسلامی» با بیان اینکه این جشنواره به مدد معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی در زمان بسیار کوتاهی با حضور فیلمسازان و عکاسان و به کمک دفاتر انجمن سینمای جوان ایران در سراسر کشور برگزار شد ، اظهارداشت: در این جشنواره آثار مناسبی گرد آمد و همزمان با جلسان هماهنگی ستاد برگزاری نمایشگاه ، کار شناسایی عکس و فیلم ها انجام شد.


وی با بیان اینکه در این دوره بیش از 1400 اثر در سه بخش فیلم ، عکس و فیلمنامه به دبیرهانه رسید ، تصریح کرد: این آثار توسط هیأت انتخاب بازبینی شد و 114 اثر در بخش عکس ، 47 اثر در بخش فیلم کوتاه ، داستانی ، پویانمایی و 114 ثانیه ای و 130 اثر در بخش فیلمنامه برای مسابقه انتخاب شدند.
ایل بیگی با اشاره به اینکه این جشنواره همزمان با نمایشگاه عکس در روز 14 تیرماه افتتاح شد ، گفت: بنا داشتیم هر شب جلساتی با هنرمندان برگزار شود ولی به جهت زمان برگزاری جلسات ، بعد مسافت و عدم حضور مردم برگزار نشد.


رئیس کمیته سینما از دریچه ماوراء نمایشگاه قرآن با بیان اینکه در هیات داوران هنرمندان مطرح رشته های عکس و فیلم حضور داشتند ، افزود : برگزاری جشنواره به تنهایی جریان ساز نیست بلکه زمینه شناسایی استعدادها و حمایت از تولید آثار خوب قرآنی باید در دستور کار قرار گیرد که امیدواریم پس از نمایشگاه طی تفاهم نامه ای با معاونت قرآن و عترت رسما حمایت از تولیدات هنری اعلام شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: دفاتر انجمن سینمایی جوان در سراسر کشور اعلام کرده اند که آماده اند با حضور اساتید قرآنی، جلساتی را با فیلمسازان و هنرمندان جوان فراهم کنند تا محتوای لازم برای تولید فیلم ، عکس و فیلمنامه توسط هنرمندان فراهم شود .
پایان پیام/.
 

کد خبر 384438

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha