دولت سیاست خود را در مسئله حجاب مشخص کند

خبرگزاری شبستان: خطیب جمعه مشهد بابیان اینکه اجرا نشدن قانون عفاف و حجاب در کشور درد همه مردم است، گفت: دولت سیاست خود را در مسئله حجاب مشخص کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، ظهر امروز(20 تیر) در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد، اظهار داشت: جریان رضا خانی به ما ثابت کرد که بی حجابی برای یک جریان سیاسی که می خواهد در جامعه دین را براندازد، ابزار قوی است.


وی با اشاره به اینکه امروز نیز در جامعه برخی بنای دین زدایی و ترویج بی حجابی را دارند، گفت: در حال حاضر مدافعان حجاب افراد تندرو و افراطی معرفی می شوند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در یک دانشگاه بزرگ کشور حراست دانشگاه بی حجابی را آزاد می کند و زمانی که ما به این اقدام اعتراض می کنیم می گویند این یک طوفان سیاسی بر ضد دانشگاه است.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و 100 نفر انسان در دانشگاه آزاد در حال تحصیل و تربیت هستند و ما مخالف فعالیت های تربیتی این دانشگاه نیستیم، گفت: ما با بی حجابی و آزادی لا ابالی که در فضای مقدس دانشگاه برخی به وجود آورده اند مخالف هستیم.

  

خطیب جمعه مشهد با اشاره به فرمایشی از امام راحل مبنی بر اینکه همه بدانند که آزادی به شکل غربی موجب تباهی دختران و پسران می شود و این مسئله از نظر اسلام محکوم است و آنچه بر خلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی ایران است را همه وظیفه جلوگیری آن را دارند و اگر جوانان حزب اللهی به دستگاه های مربوطه در این خصوص مراجعه کردند اما از طرف آن ها با کوتاهی مواجه شدند خودشان مکلف به عمل هستند، تاکید کرد: اگر در یک دانشگاهی بخشنامه بی حجابی آزاد و یا در یکی از دانشگاه های مشهد در ماه مبارک رمضان به عنوان تمرین تئاتر دخترها را وادار به رقص در مقابل پسرها کنند، این جوانان حزب اللهی و مردم هستند که باید با این مسائل برخورد کنند.


وی خطاب به مردم و جوانان گفت: شما مردم و جوانان نسبت به عمل به تکلیفی که امام راحل داشته اند، در برابر ناهنجاری ها ابتدا به مراجع قانونی مراجعه کنید و اگر این مراجع و دستگاه ها کوتاهی داشتند خودتان به میدان بیایید و تا مردم به میدان نیایند چیزی از مشکلات حل نخواهد شد.


آیت الله علم الهدی خطاب به دولتمردان گفت: ما از دولت می خواهیم که سیاست خود را در مسئله حجاب مشخص کند.

 

وی ادامه داد: از سال 85 قانون عفاف و حجاب تصویب شده است از آن زمان تاکنون 8 سال است که این قانون باد می خورد و خاک بر آن نشسته است و این درد همه مردم است که این قانون اجرا نمی شود.

 امام جمعه مشهد در ادامه به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با مسئولان نظام اشاره کرد و بیان کرد: رهبری در دیدار اخیر خود با مسئولان نظام حرف نهایی را اینگونه بیان کردند که مراقب باشید که برخی در صحنه سیاسی کشور با شعار اعتدال جریان های مومن را کنار نزنند چرا که اعتدال همان اسلام، امر به معروف و نهی از منکر و استکبار ستیزی اس بنابراین  اعتدال به این معنا نیست که از کارهای جریان های مومن جلوگیری به عمل آید.


آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه در این فرمایش مقام معظم رهبری دو نکته وجود دارد، ادامه داد: نکته اول اصطلاح سازی است که نیروهای مومن، بسیجی و حزب اللهی که ایمان به انقلاب و نظام دارند و در حفظ ارزش های انقلاب ایستادگی می کنند و نکته دوم آنست که جریان های سیاسی که با آمریکا برخورد می کنند جریان های افراطی معرفی می شوند و مقام معظم رهبری این جریان های استکبارستیز را که امر به معروف و نهی از منکر کرده، عین اعتدال معرفی می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه21 تیرماه روز عفاف و حجاب است، گفت: 20 تیرماه سال 1314 روز قیام مردم مشهد در مسجد گوهرشاد برای مقابله با بی حجابی اجباری رضا خان است و نیروی های رضا خان در 21 تیرماه سال 1314 بین 2 تا 5 هزار نفر را در شبستان مرحوم تبریزی و ایوان مقصوره حرم مطهر به گلوله بسته و اجساد آن ها را که در میان آن ها افراد مجروح و زنده نیز بودند در زیر خاک ناپدید کردند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه بعد از گذشت 79 سال از قائله مسجد گوهرشاد امروز در نظام جمهوری اسلامی و در این کشور یک عده جریان های سیاسی برخواسته و جا پای رضا خان گذاشته اند، ابراز داشت: اینکه یک عده بخواهند بی حجابی را ابزار سیاسی کرده تا جریان های لائیک و ضد دین را دنباله رو خود کنند و آراء این افراد را برای خود بخرند و از طرف دیگر مدافعان حجاب را افرادی تندرو و افراطی در بین مردم قلمداد می کنند، این گروه دقیقا پیرو سیاست رضاخانی در این کشور هستند.

  

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: روزی که رضا خان مردم بی دفاع را که برای دفاع از حجاب قیام کرده بودند، به خاک و خون کشید در کنار این جریان بیش از 150 نفر از علما را نیز بازداشت کرد چرا که رضاخان حجاب را مخالف پیشرفت و نوسازی کشور می دانست و در برابر این اقدام رضا خان مردم به هیچ وجه عکس العملی از خود نشان ندادند.
 

پایان پیام/

کد خبر 384499

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha