حجاب مانند نماز و روزه واجب است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه گرگان با گرامیداشت 21 تیرماه، سالروز شهادت مردم در مسجد گوهرشاد توسط نیروهای رضاخان و روز عفاف و حجاب، گفت: حجاب همانند نماز و روزه واجب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان، ظهر امروز (20 تیر) در خطبه‏های نماز جمعه این شهر که پس از 10 سال در مصلی اصلی گرگان اقامه شد، افزود: طبق نص صریح قرآن هیچ مسلمان معتقد به قرآن و پیامبر گرامی اسلام (ص) حق خدشه در مسئله حجاب را ندارد.


وی با بیان اینکه زنان مسلمان از هر طبقه و جایگاه موظف به رعایت حجاب و عفاف به عنوان یک فریضه الهی هستند، خاطرنشان کرد: برخی از افراد که خود را متفکر و صاحب‏نظر جا می‏زنند نگران رعایت حجاب توسط زنان بوده و به همین دلیل با دسیسه‏چینی درصدد بی‏اهمیت جلوه دادن این فریضه الهی هستند.


نماینده ولی فقیه در استان گلستان فلسفه حجاب را از نظر ذات اقدس الهی و کتاب آسمانی مسلمانان، حفظ زنان از آزار و اذیت مردان نامحرم عنوان کرد.


آیت‏الله نورمفیدی تصریح کرد: زنی که حجاب را رعایت می‏کند هیچ مردی جرات گفتن حرف بی‏ربط و یا حتی تعرض به وی را ندارد، اما زنی که حجاب را رعایت نمی‏کند در معرف انواع تهدیدات قرار می‏گیرد.


وی ادامه داد: پروردگار به عنوان خالق انسان‏ها و آگاه به نیازهای آنها 124 هزار پیامبر و 12 امام را برای تامین مصالح مردم فرستاد تا از این طریق به سعادت دنیوی و اخروی دست یابند.


نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: آیا باید از دستورات چنین خالقی پیروی کنیم یا از مغزهای آلوده‏ای که به فکر تروج بی‏بندوباری هستند؟


آیت‏الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: دنیا در آینده بیشتر با اهمیت مسئله حجاب و اینکه حجاب باعث ابتذال زنان نخواهد شد، بیشتر آشنا می‏شود.


وی با بیان اینکه کسی با حضور زنان در جامعه مخالف نیست، یادآورشد: اگر غیر از این بود سیدالشهداء با اینکه از شهادت و اسارت خانواده خود مطلع بود زنان را با خود به سرزمین کربلا نمی‏برد.


امام جمعه گرگان با تاکید بر اینکه اسلام هیچگاه با حضور سالم و متعالی زن در مسئولیت‏های اجتماعی و درخور شان وی مخالف نیست، گفت: بدترین توهین به زن این است که مانع حجاب وی شوند.


آیت‏الله نورمفیدی تصریح کرد: معتقدیم زنان مانند مردان امتیازات زیادی دارند و پسندیده این است که از امتیازات خود به نحو شایسته استفاده کنند.


به گفته وی، به جای اینکه ما دنباله‏رو فرهنگ بیگانه باشیم دیگران باید فرهنگ ما را سرلوحه خود قراردهند و به دنبال ما راه‏بیفتند.


نماینده ولی‏فقیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: متاسفانه این رژیم جعلی کشته‏شدن سه اسرائیلی توسط فلسطینیان را که هنوز توسط هیچ منبعی تایید نشده است را بهانه کشتار بی‏رحمانه مردم مظلوم غزه قرار داده است.


آیت‏اله نورمفیدی افزود: آنها از وحدت فتح و حماس به عنوان جبهه مقاومت اسلامی در سرزمین‏های اشغالی احساس خطر کرده‏اند به همین دلیل به کشتار وحشیانه زنان و کودکان، بریدن سرها و قطع‏کردن دست‏ها و پاهای آنها روی‏آورده‏اند.


وی همچنین از سکوت مدعیان حقوق‏بشر به ویژه سازمان ملل متحد و حتی از موضع‏گیری آنها در تروریسم خواندن مقاومت اسلامی انتقاد کرد.


نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان فرمایشی از حضرت علی (ع)، گفت: طبق نظر آن حضرت شب‏ها، روزها و لحظه‏ها ما را به سوی مرگ و زندگی ابدی آخرت هدایت می‏کنند.


آیت‏الله نورمفیدی انسان‏ها را به دسته تقسیم کرد و افزود: بعضی از افراد در زندگی دنیوی غرق شده و از معنویات و کسب توشه آخرت غافل می‏شوند و برخی دیگر به فکر خود و آبادکردن زندگی جاویدان آخرت هستند.


به گفته وی، کسانی که با فراموشی خود در مادیات غوطه‏ور می‏شوند جهنم را نصیب خود می‏کنند و کسانی که به فکر آخرت هستند وارد بهشت می‏شوند.


امام جمعه گرگان با بیان اینکه اسلام مخالف کسب ثروت نیست، خاطرنشان کرد: پیگیری نیازهای دنیوی تا جاییکه باعث رفع نیازهای انسان و خدمت به جامعه شود، منعی ندارد.


آیت‏الله نورمفیدی با تاکید بر اینکه مسائل مادی به عنوان یک سرگرمی نباید موجب انحراف انسان شوند، گفت: شیطان هم برای غفلت بیشتر، این مسیر را برای آنها زیبا جلوه می‏دهد.
 

پایان پیام/

کد خبر 384516

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha