2 مرکز تخصصی مشاوره بهزیستی در مشگین شهر افتتاح می شود

خبرگزاری شبستان: معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان اردبیل گفت: 2 مرکز تخصصی مشاوره کودک و نوجوانان و خانواده همزمان با هفته بهزیستی در مشگین شهر افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، طاهره رزاق پور، معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان اردبیل ظهر امروز( 21 تیرماه) در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: مراکز تخصصی مشاوره در شهرستان های خلخال، هشتجین و گرمی در سال های گذشته راه اندازی شده است.


وی، با اشاره به ضرورت توجه در توزیع جغرافیایی مراکز مشاوره در سطح استان، افزود: علاوه بر مراکز مشاوره خط مستقیم و رایگان 1480 در خدمت همشهریان عزیز می باشد که با تغییرات انجام شده، این خط به صورت شبانه روزی در دسترس نیازمندان به مشاوره است که در این راستا نیز 30 هزار نفر از خدمات مشاوره بهره مند شده اند.


رزاق پور، پیشگیری از اعتیاد، معلولیت و برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم را از جمله وظایف این معاونت برشمرد و گفت: در سال گذشته با اطلاع رسانی های مطلوبی که صورت گرفته بود، عملکرد خوبی در زمینه پیشگیری از تنبلی چشم داشتیم به طوریکه 53 هزار کودک سه الی 6 سال تحت پوشش این سازمان قرار گرفتند.


این مقام مسئول، میانگین کشوری پوشش پیشگیری تنبلی چشم در کشور را 78 درصد اعلام کرد و گفت: در سال گذشته سازمان بهزیستی استان اردبیل این پوشش را به بیش از 90 درصد افزایش داده بود که این میزان در مناطق روستایی و عشایری به یک صد درصد رسیده بود.


بهزیستی اردبیل در شاخص پیگیری پیشگیری ها جزو 9 استان بالای 90 درصد است

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان اردبیل، در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه بهزیستی استان اردبیل در شاخص پیگیری پیشگیری ها جزو 9 استان دارای پوشش بالای 90 درصد است، تصریح کرد: غربال گری و مداخله به هنگام نوزاد در راستای پیشگیری از معلولیت ها از دیگر وظایف این معاونت است که در این راستا 14 هزار کودک شیرخوار پوشش داده شده اند.


وی، به آموزش 60 هزار نفر برای پیشگیری از معلولیت ها اشاره کرد و بیان داشت: در سال گذشته دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بحث آموزش 10 درصد رشد داشته است که این آموزش ها توسط مدرسینی مجرب به افراد واجد شرایط ارائه شده است.


رزاق پور، در پایان سخنان خود همچنین آموزش 80 هزار نفر در بحث مشاوره را یادآور شد و ادامه داد: برنامه هایی برای توسعه مراکز مشاوره در سالجاری تدوین کرده ایم که امیدواریم با توسعه این مراکز شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه باشیم.


پایان پیام/

 

کد خبر 384831

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha