پایگاه خدمات اجتماعی بهزیستی اردبیل درمحلات آسیب خیز ایجاد شده است

خبرگزاری شبستان: معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل با اشاره به راه اندازی پایگاه خدمات اجتماعی در محلات آسیب خیز، گفت: 45 هزار نفر زیر پوشش این پایگاه ها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، خسرو امیدوار معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل عصر امروز( 21 تیرماه) در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: در سال 92 بیش از 15 هزار نفر در محلات آسیب خیز استان از خدمات این پایگاه ها بهره مند شده اند.


وی، با بیان اینکه معاونت امور اجتماعی با سه دفتر فعالیت می کند، افزود: سه هزار و 400 خانوار در قالب 12 هزار و 500 نفر از کمک های موردی این سه دفتر بهره مند شده اند که گفتنی است با اضافه شدن چهار موسسه همیاران سلامت اجتماعی در هفته بهزیستی امسال، تعداد موسسات همیاران سلامت اجتماعی به 10 مرکز خواهد رسید.


امیدوار، در خصوص بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار ، ادامه داد: 2 هزار و 34 نفر از این بیمه برخوردار هستند که بعد از گذشت 10 سال بازنشسته شده و مبالغی را دریافت خواهند کرد که در این راستا لازم به ذکر است که یک هزار و 710 پرونده نیز به بخش خصوصی واگذار شده است.


این مقام مسئول، با اشاره به واریز تمام شهریه های یک هزار و 470 دانشجو و دانش آموزی تحت پوشش در سال گذشته و تحقق 100 درصدی این مهم، اضافه کرد: در سال های گذشته تنها 70 یا 80 درصد این مهم محقق می شد که در سال گذشته عزم جدی را در این زمینه شاهد شدیم.


معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل، به دایورت خط 123 دفتر امور آسیب دیدگان به مرکز استان برای اولین بار در کشور اشاره کرد و بیان داشت: 2 کمپ ترک اعتیاد در ماه های آتی افتتاح خواهد شد که ما سعی داریم از ظرفیت تشکل های غیر دولتی در این زمینه نهایت استفاده را انجام دهیم.


امیدوار، با بیان این مطلب که 271 مهد کودک در سطح استان زیر نظر سازمان بهزیستی فعالیت می کند که بیش از هشت هزار کودک از خدمات آن بهره مند می شوند، خاطر نشان کرد: 153 مهد کودک روستایی و در چهار شهرستان آدینه مهد در مصلی ها راه اندازی کرده ایم که در مهدهای روستایی یک وعده غذای گرم به طول 6 ماه توزیع می کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 384971

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha