ثبت نام 2 هزار قاری درطرح تربیت حافظان قرآن کریم

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری از ثبت نام 2 هزار قاری درطرح تربیت حافظان قرآن کریم در چهارمحال وبختیاری خبرداد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غلامیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری امروز"22تیر" به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: این طرح با استقبال خوبی از سوی جوانان و نوجوانان چهارمحال وبختیاری مواجه شده این فرصت مناسبی برای جوانان است.


وی افزود: طرح نشاط معنوی چند سالی است که با توجه به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید امامزادگان به عنوان قطب فرهنگی مورد توجه قرار گیرند، در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفته است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به تقسیمات انجام شده بین قاریان استان گفت: حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم برای گروه سنی هفت تا 12 سال، حفظ جزءهای اول و سی‌ام برای گروه سنی 13 تا 18 سال و حفظ جزء اول، دوم و سی‌ام برای گروه‌های سنی بالاتر از 19 سال در نظر گرفته شده است.
 
حجت‌الاسلام غلامیان در ادامه تاکید کرد: این در حالی است که این دوره چهار ساله بوده و این گروه‌ها پس از طی چهار سال حافظ کل قرآن کریم می‌شوند.


وی تصریح کرد: ترویج و اقامه نماز جماعت، ادعیه خوانی و ترتیل روزانه یک جزء از قرآن کریم از مهم ترین برنامه‌های این طرح در ماه مبارک رمضان که با حضور پرشور جوانان در حال پیگیری است.


حجت‌الاسلام غلامیان با بیان اینکه سهمیه استان از حافظان قرآن سه هزار و 900 نفر است، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 2 هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند.


لازم به ذکر است ثبت نام این طرح از 10 تیر ماه آغاز شده است و تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت.


پایان پیام/
 

کد خبر 385183

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha