500 مرکز غیردولتی در خراسان جنوبی تحت نظر بهزیستی فعال است

خبرگزاری شبستان: معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و مؤسسات خیریه بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر بیش از 500 مرکز غیر دولتی در استان با بهزیستی همکاری دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، هادی طالب زاده ثانی صبح امروز (23 تیر) در حاشیه بازدید از مرکز توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بهزیستی سازمانی گسترده با وظایفی سنگین است در حالی که اعتبارات این سازمان محدود بوده و کفاف و پاسخگوی این همه فعالیت بهزیستی را نمی دهد.

 

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی 90 درصد از فعالیت های خود را به بخش غیردولتی واگذار کرده است، افزود: در حال حاضر بیش از 500 مرکز غیر دولتی در خراسان جنوبی با بهزیستی همکاری دارند.

 

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به حضور بهزیستی در دورافتاده ترین از نقاط استان، تصریح کرد: فعالیت های سخت و طاقت فرسا این نهاد مانند نگهداری معلولان، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست و بیماران روانی و حرفه آموزی کودکان کم توان ذهنی به بخش غیر دولتی واگذار شده و اعتباری که به این مراکز داده می‌شود محدود است.

 

طالب زاده ثانی با بیان اینکه مردم نقش اصلی در تأمین اعتبارات موسسات خیریه بهزیستی را ایفا می کنند، گفت: در حال حاضر 81 مرکز خیریه تحت نظر بهزیستی در خراسان جنوبی فعالیت دارند که 31 مرکز وابستگی کامل به کمک های مردمی دارند.

 

وی افزود: مراکز بزرگی مانند مرکز حضرت علی اکبر(ع) در بیرجند و مرکز گلها در فردوس و مراکز کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در تمام شهرستان ها وابسته به کمک های مردمی است.

 

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به مشارکت بالای مردم استان در فعالیت های خیرخواهانه، بیان کرد: تاکنون در مراکز غیر دولتی بهزیستی 24 موافقت اصولی و 18 پروانه فعالیت صادر کرده‌ایم.

 

طالب زاده ثانی با اشاره به صدور 18 پروانه فعالیت، افزود: در این راستا 18 کارگاه ایجاد شده که در هر یک حداقل دو یا سه نفر مشغول به کار شده اند.

 

پایان پیام/

کد خبر 385634

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha