25 مرکز روزانه در خراسان جنوبی تحت نظر بهزیستی است

خبرگزاری شبستان: معاون توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر تعداد 25 مرکز روزانه با جمعیتی معادل 703 نفر خدمت گیرنده و 664 نفر یارانه بگیر در سطح استان فعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، جمیله رضازاده صبح امروز (23 تیر) در بازدید از مرکز توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند با اشاره به فعالیت تعداد 11 مرکز شبانه روزی بهزیستی در خراسان جنوبی، اظهار کرد: در این مراکز 520 نفر یارانه بگیر و 545 نفر تحت پوشش هستند.

 

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی بابت افراد یارانه بگیر مبلغی را به مرکز نگهداری می دهد، بیان کرد: معلولان شامل چهار دسته ذهنی، جسمی حرکتی، حسی و معلولان روانی مزمن هستند که بسته به نوع و شدت معلولیت مراکز مختلف نگهداری راه اندازی شده اند.

 

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در مراکز شبانه روزی افراد با معلولیت شدید که نمی توانند از خدمات دیگری استفاده کنند، تحت پوشش قرار دارند و در واقع این مراکز جنبه نگهداری از این افراد را برعهده دارند.

 

رضازاده تصریح کرد: در مراکز روزانه بهزیستی نیز شدت معلولیت افراد زیاد نیست معلولان و سالمندان در این مراکز آموزش و خدمات توانبخشی را دریافت می کنند.

 

وی افزود: در مراکز روزانه بهزیستی کلاس های آموزشی و خدماتی مانند فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتار درمانی ارائه می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 385648

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha