جلسه هم اندیشی همایش تجلیل از خادمین طرح تلاوت نور در یزد برگزار شد

خبرگزاری شبستان: با حضور سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جلسه هم اندیشی تجلیل از خادمین طرح تلاوت نور در مساجد استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به منظور برگزاری همایش تجلیل از خادمین طرح تلاوت نور در مساجد جلسه هم اندیشی نحوه برگزاری این همایش امروز (24 تیرماه) با حضور سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.


محمدرضا دهبیدی پور، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این جلسه ضمن تقدیر از این حرکت شایسته گفت: طرح قرآنی تلاوت نور به عنوان یکی از ماندگارترین طرح های قرآنی مساجد توانسته است به خوبی خیل عظیمی از نمازگزاران را به خود جذب کند.


وی بر لزوم تشکیل بانک اطلاعاتی از طرح تلاوت نور مساجد تاکید کرد و گفت: در این بانک اطلاعاتی باید اطلاعات مساجد، تجهیزات و همچنین مشخصات قاریان و مفسرین طرح تلاوت نور جمع آوری شود.


حسن مفیدی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز تجلیل از خادمین قرآن را فعالیتی ارزنده دانست و گفت: باید با برنامه ریزی های لازم زمینه های گسترش هر چه بیشتر این طرح را در مساجد فراهم ساخت.


وی بر لزوم جذب جوانان و نوجوانان به فعالیت های قرآنی مساجد تاکید کرد و گفت: باید با فراهم کردن زمینه های لازم شرایط حضور جوانان و نوجوانان را در اجرای طرح قرآنی تلاوت نور در مساجد فراهم کنیم.
 

محسن رستگاری مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان نیز با بیان اینکه در حال حاضر طرح تلاوت نور در بیش از یک هزار و 800مسجد در سطح استان برگزار می شود گفت: توزیع قرآن یکسان، تابلو طرح تلاوت نور و ... از جمله اقداماتی است که جهت برگزاری هرچه بهتر این طرح در مساجد صورت گرفته است.


وی گفت: طرح همایش تکریم از خادمین طرح تلاوت نور یکی از برنامه های ابلاغی از سوی ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور است که در تمام استان ها برگزار می شود.


رستگاری مخاطبین این طرح را قاریان، مفسران، اساتید جلسات، مدیران خانه های نور و مدیران کانون های تخصصی قرآن دانست و گفت: هدف از برگزاری این همایش ترسیم نقشه راه و سیاست های قرآنی مساجد در نیل به مسجد طراز اسلامی، ارائه الگوی مسجد قرآنی، تبیین شاخص های مسجد طراز اسلامی از منظر قرآن و روایات، تبیین کیفیت توسعه مشارکت های مردمی در برنامه های قرآنی مساجد و ... می باشد.


در پایان این جلسه مقرر شد همایش تجلیل از خادمین طرح تلاوت نور 4 مرداد ماه مصادف با 28 رمضان در محل پژوهشکده تعلیم و تربیت استان برگزار شود.

 

پایان پیام/ 

کد خبر 386242

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha