دوری از قرآن علت سکوت مجامع اسلامی در برابر مسلمان کشی است

خبرگزاری شبستان: استاندار خراسان رضوی گفت: سکوت مجامع اسلامی در برابرمسلمان کشی و افزایش جنگ های طایفه ای به دلیل دوری از قرآن و سخنان پیامبر(ص) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی شب گذشته(24 تیر) در آیین افتتاح نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد با بیان اینکه قرآن نقطه وحدت بین مسلمانان است، اظهار داشت: سکوت مجامع اسلامی در برابرمسلمان کشی و افزایش جنگ های طایفه ای به دلیل دوری از قرآن و سخنان پیامبر(ص) است و همین سکوت موجب شده تا حامیان استکبار چشم و گوش خود را بر روی واقعیت های ضدبشری ببندند.

 

وی با اشاره به اینکه برادران و خواهران مسلمان فلسطین اشغالی امروز تحت شدیدترین بمباران ها و جنایات وحشتناک رژیم صهیونیستی قرار دارند و مجامع اسلامی نیز در برابر این حملات سکوت کرده اند، گفت: این اقدام کشورهای اسلامی نشان دهنده دوری از مفاهیم قرآنی است.

 

وی با اشاره به این مطلب که متاسفانه جامعه بشری از عدالت و آزادی دور شده اند، گفت: جوامع بشری تشنه عدالت و آزادی که خداوند برای آنها می خواهد هستند چرا که عدالت و برابری یکی از شعار اصلی این کتاب آسمانی است.

رشیدیان با تاکید براینکه اگر بتوانیم قرآن را به عنوان نقطه وحدت بین مسلمانان ترویج دهیم بسیاری از جنایات جهان برچیده خواهد شد، افزود: باید تلاش شود تا فرهنگ قرآنی در جامعه بویژه برای نسل جوان در قالب های جذاب و متنوع ارائه دهیم.


استاندار خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه تلفیق نام قرآن و عترت برای نمایشگاه قرآن مشهد امری پسندیده است چرا که قرآن اصل و اساس است و عترت آن چیزی است پیامبر اسلام (ص) در حدیث ثقلین به آن اشاره کرده اند، اذعان داشت: باید زمینه های مشارکت بیشتری برای اصحاب فرهنگ و هنر در جهت معرفی قرآن ایجاد شود.


وی با اشاره به این مطلب که در این دوره از برگزاری نمایشگاه باید زمینه تعامل و ارتباط بیشتر با مردم فراهم شود، تصریح کرد: مردم بهترین افرادی هستند که می توانند اشکالات و نقایص را پیدا کنند.


استاندار خراسان رضوی همچنین از گسترش نمایشگاه قرآن به شهرستانهای این استان خبر داد و گفت: باید در جهت مردمی کردن و تاثیر گذاری بیشتر، نمایشگاه قرآن را در شهرستان ها نیز برگزار کنیم و قرار است با قول های مساعد وزارت ارشاد، این نمایشگاه در سال های آینده به صورت محدود در برخی از شهرستان های استان برپا شود.

 

در ادامه سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه قطعی ترین راه برای پیشگیری از مهجوریت قرآن، تبلیغ، ترویج و اشاعه آموزه ها و مفاهیم قرآنی است، گفت: قرآن کریم هدیه ای الهی به جهان هستی و انسانیت است بنابراین قرآن عمل به قوانین ناب و متعالی این کتاب آسمانی را به عنوان یک تکلیف برای انسان لازم می داند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزاری این نمایشگاه را خروجی تفکری قرآنی معرفی کرد و گفت: این نمایشگاه با در نظر گرفتن ویژگی ها و اقتضائات مشهد به عنوان دومین کلان شهر مذهبی جهان و پایتخت معنوی ایران برپا شده است و وجود بارگاه منور امام رضا(ع) در مشهد، نمایشگاه مشهد را در موضوع عترت حتی از نمایشگاه تهران به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی قرآنی کشور متمایز می سازد.
 

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری گفت:  نامگذاری سال جاری از سوی رهبری برگرفته از نگاه حکیمانه ایشان به قابلیت های انسان در عرصه تعالیم قرآنی است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به دیدار مقام معظم رهبری در نخستین روز از ماه رمضان با فعالان قرآنی اشاره کرد و افزود: فرمایشات رهبر انقلاب در این دیدار چراغ راه خطیر فرهنگی است و بی شک، توجه به عرصه فرهنگی ضامن امنیت در همه عرصه های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی است.

 

وی با بیان اینکه در این دیدار شاه بیت سخنان رهبر کبیر انقلاب قرآن بود، افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار انس و آشنایی امت اسلامی با معارف قرآنی را مانع از پیشروی حوادث و خیانت ها نسبت به تعالیم قرآن  معرفی کرده اند.

 

گفتنی است، نمایشگاه قرآن و عترت مشهد امسال در فضایی به متراژ 15 هزار متر مربع و با 700 غرفه از 18 تا 27 ماه رمضان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد از ساعت 17 تا 24 میزبان علاقمندان است.


پایان پیام/

 

کد خبر 386357

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha