مردم نسبت به پیام های قرآنی توجه بیشتری نشان دهند

خبرگزاری شبستان: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آیات قرآن صفاتی از خداوند و اولیا است، گفت: مردم و افراد جامعه باید نسبت به پیام های قرآنی توجه بیشتری نشان دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته (24 تیر) در آیین افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد اظهار داشت: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کمک به نمایشگاه قرآن مشهد و فعالیت های قرآنی در این شهر آماده است.

 

وی با بیان اینکه شهر مشهد در حوزه فعالیت های قرآنی پیشتاز است، گفت: نمایشگاه قرآن و عترت مشهد جز افتخارات وزارت فرهنگ و ارشاد است و بزرگترین نمایشگاه قرآن پس از نمایشگاه تهران محسوب می شود.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با همت فعالان قرآنی و مسئولان استان هرساله برگزار می شود، افزود: این نمایشگاه فرصتی برای نمایش آثار هنری قرآنی است.

 

وی با بیان اینکه در نمایشگاه های قرآن علاوه بر ارائه آثار قرآنی باید جلسات گفتگو و بحث در رابطه با آیات قرآن برگزار شود، اذعان داشت: نمایشگاه های قرآن تجلی فعالیت های حوزه قرآنی است.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آیات قرآن صفاتی از خداوند و اولیا است و این امر به این معنی است که این صفات باید در جامعه نیز تجلی یابد، بیان داشت: افراد جامعه باید نسبت به پیام های قرآنی توجه بیشتری نشان دهند.

 

حجت الاسلام حشمتی در ادامه با تاکید براینکه در آیات قرآن کریم تفکر و تعقل بسیار داشته باشیم، خاطر نشان کرد: در قرآن کریم کلمه ای بر خلاف عقل و خرد ذکر نشده است.

 

وی با بیان اینکه مردم باید از خرافات دوری کرده و سخنان را با مبانی علمی را باور داشته باشند، تصریح کرد: یکی از پیام های قرآن این است که اگر صفتی در خداوند متجلی است در جانشینان پروردگار در زمین هم باید تجلی یابد.
  

بنابراین گزارش؛ نهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با عنوان " ترویج سبک زندگی اسلامی با عزم ملی و مدیریت جهادی" از امروز (25 تیر) برابر 18 رمضان با حضور 21 کشور رسما پذیرای علاقمندان است.


در این دوره از نمایشگاه قرآن و عترت مشهد ارگان های مختلی چون آستان قدس رضوی، حوزه علمیه مشهد، شهرداری، ستاد بازسازی عتبات و عالیات خراسان رضوی، اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، دفتر تبلیغات خراسان رضوی، دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی و جامعه المصطفی العالمیه حضور دارند.


همچنین جامعه قاریان قرآن مشهد، حوزه هنری خراسان رضوی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی، کمیته امداد استان، مراکز دانشگاهی و آموزش عالی، جراید و خبرگزاری ها در این نمایشگاه دارای غرفه هستند.
 

پایان پیام/

کد خبر 386375

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha