برگزاری مراسم شب قدر در صومعه‌سرا

خبرگزاری شبستان: مراسم شب نوزدهم ماه رمضان، شب قدر، همزمان با سراسر کشور در مساجد، حسینیه و مصلای صومعه‌سرا با شور و نوای خاصی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری‌شبستان از گیلان، این مراسم همچون سال‌‏های گذشته در شب‏های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۳ با حضور مردم ولایت‌مدار صومعه‌سرا در مساجد و تکایا این شهرستان برگزار شد.


ائمه اطهار(ع) به شب‌زنده‌داری و احیا در شب‌های قدر بسیار سفارش فرموده‌اند، تا حدی که در روایات احیا و شب زنده داری در ایام سال برای درک شب قدر از فضیلت بی‌شماری برخوردار است. از این رو اقشار مختلف مردم تا نیمه‌های شب در مساجد با خدای خود راز و نیاز و طلب استغفار می‌کنند.


شب زنده داری، سخنرانی، قرآن به سر، دعای جوشن کبیر و نوحه خوانی و... از جمله اعمال شب قدر است که با حضور مردم در صومعه‌سرا برگزار شد.


مردم مومن و خداجوی صومعه‌سرا در این آیین‌ها با برسرگرفتن قرآن کریم و توسل به ۱۴ معصومین(ع) با خدای خود راز و نیاز کرده و برای پیروزی مسلمانان دست به دعا و نیایش برداشتند.


به همین مناسبت مساجد و حسینیه‌های سراسر صومعه‌سرا مملو از جمعیت بود و مردم آیین معنوی احیا شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و ضربت خوردن امیر مومنان علی (ع) را برگزار کردند.


شب قدر شبی است که باید روح مردم به ملکوت اعلی سیر کند و به همین دلیل مردم بسیاری در این مراسم معنوی شرکت می‌کنند. در شب‌های قدر توجه به قرآن و دعا باعث عنایت خداوند به مردم می‌شود و اگر خود را به خدا نزدیک کنیم درهای الطاف الهی به روی ما گشوده خواهد شد.


پایان‌پیام/
 

کد خبر 386747

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha