تامل در سیره حضرت علی(ع)موثرترین راه برای حفظ دین وانقلاب است

خبرگزاری شبستان: خطیب جمعه موقت یزد گفت: یک از موثرترین راه ها برای حفظ دین، کشور، نظام جمهوری اسلامی و در امان ماندن از توطئه های دشمنان تامل در سیره و زندگانی امیرالمومنین علی (ع) است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد آیت الله محمد رضا مدرسی خطیب جمعه موقت شهر یزد در خطبه های این هفته نماز جمعه که در محل مسجد ملا اسماعیل با حضور گسترده مردم روزه دار دارالعباده برگزار شد گفت: اگر در این ماه مبارک که از ماه های خوب خداوند است توفیق الهی نصیب ما شد باید خدا را شکر کنیم و اگر خدایی نکرده نسبت به این ماه کم توجهی کرده ایم باید در درگاه خداوند توبه کنیم از آنچه که گذشته است.

 

وی افزود: از امشب مستحب است که در دعاهای خود بخوانیم خدایا آنچه از ماه رمضان گذشته است بر ما ببخش و ما را مورد لطف و رحمت واسعه خود قرار بده.


مدرسی با اشاره به آثار و فواید روزه برای انسان افزود: یکی از فلسفه های روزه این است که انسان به یاد آخرت باشد و از مشکلات و سختی های آن دنیا غافل نباشد.


خطیب جمعه موقت یزد تصریح کرد: با چشیدن گشنگی و تشنگی در ماه مبارک رمضان گرسنگی و تشنگی آخرت را تمرین می کنیم.


وی افزود: یکی دیگر از فواید روزه داری این است تاافراد غنی با چشیدن طعم گرسنگی و تشنگی بفهمند که انسان هایی در دنیا و حتی در نزدیکی آن ها وجود دارند که با چنین مشکلاتی در حال زندگی هستند.


عضو فقه های شورای نگهبان با بیان اینکه روزه انسان را از شهوت رهایی می بخشد و خرد را بر او مسلط می کند افزود: انسان با روزه گرفتن چگونگی در اختیار گرفتن اعمال و رفتار خود را تمرین می کند.


وی از سلامت به عنوان یکی دیگر از فواید روزه یاد کرد و افزود:روایات متعددی در زمینه مذمت پرخوری و تاثیر آن بر سلامت وجود دارد.


مدرسی تصریح کرد: یکی از مهمترین آفات و بلاهای دنیا و حتی کشور ما معضل اضافه وزن ها و عوارض و مشکلات ناشی از این پدیده است.


وی گفت: انسان با روزه دار شدن دارای معرفت می شود و آنگاه است که با داشتن معرفت می تواند به مرتبه یقین دست پیدا کند.


خطیب موقت جمعه یزد با بیان اینکه کسب اخلاص از دیگر فواید روزه است گفت: اگر کسی همه اعمال انس و جن را انجام دهد اما اخلاص نداشته باشد نه تنها نمره مثبتی کسب نمی کند بلکه حتی نمره منفی هم کسب می کند.


وی شرک در عبادت را گناه دانست و افزود: روزه عبادتی است که اخلاص را در انسان به وجود می آورد و آن را تقویت می کند.


مدرسی در خطبه های دوم نماز با اشاره به فرا رسیدن لیالی پر عظمت قدر و ایام شهادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: امیر المومنین علی (ع)یک دنیا و حتی بالاتر از یک دنیا بود.


وی با بیان اینکه بحمدالله در این شب ها با فضائل،زندگی،تاریخ و ... امیرالمومنین آشنا می شوید گفت: اما بحثی که از این جایگاه باید عرض کنم آن است که برای حفظ دین، کشور، نظام جمهوری اسلامی و برای در امان ماندن از توطئه های دشمنان یکی از بهترین و موثرترین راه ها تامل در سیره و زندگانی امیرالمومنین علی (ع) بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) تا شهادت حضرت و حتی تا شهادت امام حسین (ع) است.


عضو فقه های شورای نگهبان با بیان اینکه دوران خلافت حضرت علی (ع) بسیار عبرت انگیز است افزود: این دوران می تواند توطئه های بسیاری را برای ما آشکار کند و راه خنثی سازی آن ها را به ما نشان دهد.


وی با بیان اینکه تجربه در برابر چشم ماست فقط باید در آن تامل کنیم گفت: زندگی مولا علی (ع) چراغ روشن بخشی است که می تواند راهگشای ما در امور مختلف باشد.


مدرسی گفت: کسانی که دوست ندارند مردم حقایق را در جامعه بفهمند خیلی مایل نیستند سیره امیرالمومنین علی (ع) مطالعه شود و مورد بررسی قرار گیرد.


وی تصریح کرد: بسیاری از علمایی که در مذهب با ما شریک نیستند سریعا می گویند که شما حق ندارید قضایای جنگ جمل،صفین و نهروان را مطالعه کنید و مخصوصا توده مردم نباید این کار را بکنند.


مدرسی با بیان اینکه آن ها وراد شدن به این عرصه را حرام می دانند اظهار داشت: زیرا با وارد شدن مردم به این عرصه خیلی از مسائل برای آن ها آشکار می شود و مردم دیگر به صورت مطیعانه از آن ها پیروی نمی کنند.


وی افزود:حضرت علی (ع) و پیامبر اکرم (ص) مقدای ما هستند و ماباید از آن ها اطاعت کنیم و تمام گفتار و رفتار آن ها برای ما حجت باشد.


خطیب موقت جمعه یزد با اشاره به توطئه های دشمنان برعلیه نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: حضرت علی (ع) می فرماید "مسلمانان هوشیار باشید دشمن نقابی بر صورت کشیده است و برای هر حقی که وجود دارد یک باطلی شبیه سازی کرده است."


وی تصریح کرد: هنگامی که ولی فقه دعوت به حق می کند آن ها باطلی را در این مرود شبیه سازی می کنند و به شما ارائه می دهند.


وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی بر علیه مردم بی گناه غزه گفت:چند ملیون یهودی و صهیونیست خون زنان و کودکان بی دفاع را بر زمین می ریزند و هیچکس اعتراضی نمی کند.


مدرسی افزود: جنایتکاران غربی و در راس آن ها آمریکا با شرمی تما از این جنایت ها حمایت می کنند با این استدلال که اسرائیل از حق خود دفاع می کند.


وی اظهار داشت:دشمنان اسلام نمی فهمند و دارای منطق ،انسانیت و ... نیستند و تنها راه مقابله با آنان این است که خودمان را قوی کنیم تا بتوانیم در برابر آن ها ایستادگی کنیم.


مدرسی با بیان اینکه دشمنان برای هر ضربه ای که می خواهن به اسلام بزنند راهی دارند گفت:جایی از طریق صهیونست ها، جایی از طریق داعش و جایی دیگر از طریق خود مسلمانان ضربه می زنند.


وی با بیان اینکه گاهی ضربات به دست حامیان دفاع از تشیع به اسلام وارد می شود افزود:متاسفانه ضربه ای که از طریق تکفیری ها و به لحاظ فرهنگی به اسلام وارد می شود به سادگی قابل دفع نیست.


مدرسی با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی گفت: شورای نگهبان قانون اساسی راهکاری است که ار سوی امام (ره) ،مردم و خبرگان برای دفاع و حفظ اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی اندیشیده شده است.


وی افزود:اگر این نظام هم از بعد اسلامیت و هم از بعد جمهوریت محفوظ مانده است به برکت شواری نگهبان بوده است که بعد از رهنمودهای رهبری به خوبی به وظایف خود عمل کرده است.


عضو فقه های شورای نگهبان اظهار داشت:کسانی که با شورای نگهبان مشکل دارند با جمهوریت و اسلامیت انقلاب اسلامی ایران مشکل دارند.

 

پایان پیام/

کد خبر 386918

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha