صفات اشفع الشافعین خداوند به ندای "بک یا الله" سردهندگان پاسخ می دهد

خبرگزاری شبستان: امام جمعه اردبیل با بیان اینکه صفات اشفع الشافعین خداوند به ندای "بک یا الله" سردهندگان پاسخ می دهد، گفت: خداوند شفاعت کننده ای مهربان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در استان بامداد امروز( 28 تیر) در مراسم شب احیای 21 رمضان در مصلی امام خمینی(ره) این شهر ، اظهار داشت: کسانی که اعمال شب قدر را انجام داده و ندای بک یا الله سر می دهند در حقیقت دست به سمت خدا دراز کرده و از او بهترین مقدرات را طلب می کنند.


وی، با بیان اینکه خداوند اشفع الشافعین است و کسانی که در این شب ها به راز و نیاز با خالق خویش مشغولند، صفات اشفع الشافعین خداوند متعال به او پاسخ می دهند، افزود: خداوند متعال دست هیچ بنده ای را در این شبها رد نمی کند و حاجت او را استجابت کرده و از گناهان او در می گذرد.


امام جمعه اردبیل، ادامه داد: کسانی که در شب های قدر قرآن را به روی سر می گیرند، بدانند که قرآن سر گرفتن یعنی قبول و عمل به مفاهیم و آموزه های آن اعم از حجاب، عفاف، اخلاق، کردار و منش است و در حقیقت با این عمل به خداوند تعالی اعلام می دارد که قرآن و تمام دستورات و آموزه های آن را قبول دارم.


آیت الله عاملی، با اشاره به این مطلب که قاتل ملعون حضرت علی(ع) لعنت زمین و زمان را به خود خریده است، اضافه کرد: اسما الحسنی واسطه انسان با خداوند است و ما باید در همه لحظات زندگی به ائمه معصومین (ع) توسل کنیم.


نماینده ولی فقیه در استان، تصریح کرد: در شب های قدر قلم در دست خداوند است و انسان باید با اعمال خود رضای الهی را کسب کند تا خداوند باری و تعالی عالی ترین مقدرات را برای او در طول سال بنویسد و عالم اسلام را از بلایای طبیعی و غیر طبیعی در امان نگه دارد.


آیت الله عاملی در پایان سخنان خود با یادآوری اینکه عالم اسلام امروز به طور جدی به کارگزارانی نیاز دارد که براساس سیره حضرت علی(ع) رفتار کنند، عنوان کرد: عدالت امام علی(ع) همچنان هم در مهجوریت است و کسانی که حق حیات بشری را تدوین کرده اند، باید در مقابل این عدالت شرمسار و سرافکنده باشند.


پایان پیام/

کد خبر 386965

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha