فریاد الهی العفو شب زنده داران در آسمان شهر اراک

خبرگزاری شبستان: همزمان با شب شهادت حضرت علی(ع) و دومین شب از شب های قدر، فریاد الهی العفو شب زنده داران در آسمان استان مرکزی طنین انداز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، شامگاه گذشته (27 تیر) همزمان با شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و دمین شب از شب های قدر و همچنین به مناسبت شب شهادت حضرت علی(ع) مردم مومن و ولایتمدار استان مرکزی هم نوا با مردم سراسر کشور به سمت مساجد، مصلاها و حرم مطهر امامزادگان حرکت کرده و با تجمع در این مکان های معنوی به دعا، نیایش، توبه پرداخته و فریاد الهی الغو را سر دادند.


در این شب با عظمت که مساجد، مصلاها و حرم مطهر امامزادگان میزبان زائران و شب زنده داران بودند و شرکت کنندگان در مراسم احیای شب قدر در غم شهادت مولا و آقای خود حضرت علی(ع) اشک ماتم ریخته و با عزاداری و سوگواری بر سر و سینه خود زندند.


عزادارن و شب زنده داران لیالی قدر در این شب پربرکت به داع و نیایش، قرائت قرآن، قرائت دعای افتتاح، جوشن کبیر، اقامه نماز، ادعیه وارده در این شب، سینه زنی و مرثیه سرایی پرداختند.


سخنرانان و خطبای برجسته استانی و کشوری نیز با حضور در این مجالس معنوی به سخنرانی و بیان سخنانی پرداخته و مراسم قرآن به سر را اجرا کردند.


گفتنی است به همین مناسبت ویژه برنامه ای در مصلای بیت المقدس شهر اراک با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک برگزار شد.


علاوه بر مصلای شهر اراک مصلاها و مساجد جامع شهری و روستایی استان مرکزی و بقاع متبرکه شاخص استان میزبان برگزاری ویژه برنامه های شب قدر با حضور گسترده مردم مومن و ولایتمدار بودند.


در بقعه مبارکه امامزادگان عبدالله(ع) و آمنه خاتون (س) شهر اراک نیز ویژه برنامه شب های قدر با حضور گسترده مردم مومن و عاشقان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و با سخنرانی حجت الاسلام بطحایی از اساتید حوزه و دانشگاه و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار شد.


همچنین بارگاه ملکوتی امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان نیز در این شب با عظمت میزبان زائرانی از سراسر استان بود که الهی العو و الغوث و الغوث را در جوار بارگاه ایشان فریاد زده و قرآن کریم را شفیع خود قرار دادند.


مراسم معنوی و نورانی شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان از ساعات اولیه شب تا سحر گاهان ادامه داشت و شرکت کنندگان به دعا و نیایش ، توبه و استغفار پرداخته و طلب بخشش و آموزش از درگاه الهی را خواستار شدند.


پایان پیام/

کد خبر 386968

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha