فعالیت 12 مرکز توانبخشی روزانه غیردولتی در استان زنجان

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان بهزیستی استان زنجان با اشاره به فعالیت 12 مرکز توانبخشی روزانه غیر دولتی در استان زنجان گفت: 487 معلول، سالمند و بیمار روانی از خدمات این مراکز استفاده می کنند.

مرتضی مکاریان، رئیس سازمان بهزیستی استان زنجان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: تعداد مددجویانی که از خدمات مراکز توانبخشی بهزیستی بهره مند می شوند نسبت به سال قبل 16 درصد افزایش یافته است و یارانه پرداختی به این افراد نیز 46 درصد افزایش داشته است.


به گفته وی بیش از 2 میلیارد و 344 میلیون ریال یارانه به مراکز توانبخشی روزانه در سه ماهه اول امسال پرداخت شده است.
 

این مقام مسئول تعداد مراکز توانبخشی شبانه استان زنجان را نیز 9 مرکز عنوان کرد و یادآور شد: در این مراکز نیز 509 معلول خدمات دریافت می کنند که از نظر تعداد مددجویان نسبت به سال گذشته چهار درصد و در یارانه پرداختی بیش از 21 درصد رشد داشتیم.
 

وی تعداد معلولان ثبت شده در سامانه اطلاعاتی بهزیستی استان زنجان را 16 هزارو 660 نفر عنوان و اظهار کرد: هم اکنون بیش ازپنج هزار نفر از معلولان مذکور از خدمات مستمر ارایه شده توسط بهزیستی استفاده می کنند که 160 نفر از آنان معلولان ضایعه نخاعی هستند.


مدیرکل بهزیستی استان زنجان از آمادگی این اداره کل برای ارایه خدمات نگهداری از معلولان به خانواده های دارای معلول خبر داد و گفت: 208 نفر از معلولان به صورت ویزیت در منزل از خدمات ارایه شده استفاده می کنند.
 

این مقام مسئول تعداد دانشجویان معلول بهره مند از خدمات بهزیستی در استان زنجان را 280 دانشجو عنوان کرد و افزود: 871 دانش آموز معلول نیز از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.


مکاریان به مناسب سازی فضای منزل معلولان در استان اشاره کرد و افزود: در سه ماهه اول امسال هفت مورد مناسب سازی انجام شده است.


پایان پیام/
 

کد خبر 387046

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha