پیوند بین مدرسه، خانه و مسجد می تواند در شکوفایی نسل جدید موثر باشد

حجت الاسلام میثم تارم گفت: مدارس و آموزش و پرورش در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید با برنامه ریزی حرکت کنند و با برقراری پیوند مدارس با اولیا، خانه و خانواده از یک سو و با مسجد و نماز از سوی دیگر، تحکیم ببخشند و بدانند این ارتباط سه گانه بین مدرسه، خانه و مسجد می تواند در شکوفایی نسل جدید دانش آموز، نوجوان و جوان ما موثر باشد بنابراین باید از این پیوندها استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت، ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و گرامیداشت هفته وحدت، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، وحدت یک تاکتیک نیست بلکه جزء اصول مسلم اسلام، قرآن کریم و انقلاب اسلامی است.
امام جمعه جیرفت وحدت را یک اصل مهم قرآنی برشمرد و ابراز کرد: رهبری در سخنان اخیرشان در دیدار با ائمه جمعه اهل سنت فرمودند؛ در جمعه ها بحث امت اسلامی را مطرح کنید، همه ما عضو این خانواده بزرگ امت اسلامی هستیم اگر واقعا چنین احساسی داشته باشیم آنگاه نمی توانیم نسبت به سرنوشت سایر مسلمانان بی تفاوت و نظاره گر باشیم.
وی افزود: این بی تفاوتی ها هنگامی مطرح می شود که انسان خودش را نسبت به امت اسلامی بیگانه بداند یا دیگران را عضو امت اسلامی نداند و یا این که عنوان امت اسلامی برای او بی معنا باشد.
حجت الاسلام تارم مقام معظم رهبری می فرماید؛ ما این عنوان امت اسلامی را فراموش نکنیم در نمازهای جمعه و سایر اجتماعات بزرگ این عنوان امت اسلامی را تکرار کنید، کاری کنید که همه به هوش بیاییم و بفهمیم که عضو امت اسلامی هستیم یک نکته اصلی است هدف ما عزت امت اسلامی است عزت اسلامی هم جزء با اتفاق و اتحاد به دست نمی آید همه باید در این زمینه تلاش کنیم.
خطیب جمعه جیرفت بیان کرد: امروز همین بی توجهی به امت اسلامی است که شاهد هستیم این باند تبهکار و انسان کُش اسرائیلی چه جنایات هولناکی در حق مسلمانان غزه، فلسطین و لبنان انجام می دهد.
وی اظهار کرد: اخیرا در لبنان با انفجار ابزارهای ارتباطی که در دست مردم بی گناه، در خانه های و خودروهای آنها بوده تاکنون حدود ۳۵ نفر انسان بی گناه کشته و هزاران نفر مجروح و زخمی شده اند ابزاری که برای رفاه و آسایش مردم است و مردم بی گناه ناگهان در حال استراحت در خانه و یا مشغول کار با این فاجعه مواجه شدند این چیزی جزء نکبت و روسیاهی برای باند تبهکار اسرائیل و حامیانش نخواهد داشت.
حجت الاسلام تارم عنوان کرد: امروز متاسفانه همه جوامعی که ادعای دفاع از حقوق بشر دارند در مقابل این حجم از جنایات رژیم صهیونسیتی به نحوی سکوت کرده اند.
امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: حماس، حزب الله، انصارالله، حشدالشعبی عراق و در یک کلمه امروز جبهه مقاومت قوی است اسراییل فکر نکند که با این کشتارها و ترورهایی که انجام می دهد می تواند در عزم جبهه مقاومت در ایستادگی و دفاع او خللی ایجاد کند خیر این طور نیست.
وی تصریح کرد: امروز جبهه مقاومت به ویژه حزب الله لبنان و انصار الله یمن از هر زمان دیگری قوی تر است و آنها در حال مدیریت هستند باید این رژیمی که در حال فروپاشی است بداند که این ترورهای غیر متعارف نمی تواند اندکی از عزم جبهه مقاومت کم کند و نمی تواند مانع اضمحلال و فروپاشی اسرائیل شود، اسرائیل قطعا باید منتظر انتقام سخت و فروپاشی و اضمحلال باشد.
حجت الاسلام تارم تاکید کرد: امروز امت اسلامی باید بیش از پیش وحدت خود را در مقابل جنایات این باند تبهکار حفظ کند هرگونه کوتاهی در حمایت از فلسطین، غزه و جبهه مقاومت باعث خسارت می شود.
خطیب جمعه جیرفت با بیان اینکه در آستانه هفته دفاع مقدس قرار داریم، اظهار کرد: دفاع مقدس گنجینه ای ارزشمند و کم نظیر از رشادت ها، مدیریت ها، صبر و مقاومت و گنجینه ای از پرورش عارفان بزرگ و انسان های بسیار دلاور است.
وی خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس ظرفیت بسیار بزرگی است فقط بحث نظامی آن نیست بلکه بحث های مدیریتی، تربیتی، آموزشی، تکاملی، عرفانی و معنوی است که باید دانشمندان، محققین، شاعران، هنرمندان و همه به ابعاد این گنجینه بزرگ بپردازند و برای آیندگان بنویسند و بازگو کنند.
حجت الاسلام تارم با اشاره به اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید و آغاز بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه هستیم، بیان کرد: قطعا مدارس و آموزش و پرورش ما باید سند تحول آموزش و پرورش را برای اینکه نسل انقلابی متعهد بسازند، اجرایی کنند.
امام جمعه جیرفت تصریح کرد: مدارس و آموزش و پرورش در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید با برنامه ریزی حرکت کنند و با برقراری پیوند مدارس با اولیا، خانه و خانواده از یک سو و با مسجد و نماز از سوی دیگر، تحکیم ببخشند و بدانند این ارتباط سه گانه بین مدرسه، خانه و مسجد می تواند در شکوفایی نسل جدید دانش آموز، نوجوان و جوان ما موثر باشد بنابراین باید از این پیوندها استفاده شود.

کد خبر 1781973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha