برگزاری اولین دوره مسابقات مهارت معلولان

مدیرکل دفتر توانپزشکی بهزیستی کشور از برگزاری اولین دوره مسابقات مهارت معلولان خبر داد و گفت: برگزیدگان این مسابقات در مسابقات جهانی 2016 شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار شبستان،زهرا نوپرست، مدیرکل دفتر توانپزشکی بهزیستی کشور در نشست خبری بررسی وضعیت مراکز توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: ثبت‌نام این مسابقات از 25 تیر تا 5 مرداد با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای صورت می‌ گیرد.

 

وی افزود: هدف از برگزاری این مسابقات این است که معلولان توانمند بتوانند در مسابقات جهانی شرکت کنند.

 

به گفته نوپرست، این مسابقات در مرحله اول در 4 رشته کندکاری، کاربر برنامه word، خیاطی و طراحی و گرافیک برگزار می‌شود که شرکت کنندگان پس از گذراندن دوره کتبی و آزمون عملی با برندگان همین مسابقات در سال آینده به المپیاد معلولان فرانسه در سال 2016 اعزام خواهند شد.

 

وی خاطرنشان کرد: معلولان می توانند برای شرکت در این مسابقه به سایت http:advari.irantvto.ir مراجعه کنند.

 

مدیرکل دفتر توانپزشکی بهزیستی کشور  همچنین از آموزش لائوویژن مخصوص افراد دارای نقص بینایی در سه استان خبر داد و گفت: لائوویژن نوعی نقص بینایی است که حتی با عینک نیز بهبود نمی یابد و جمعیت آنها هفت برابر جمعیت نابینایان است که در فاز آخر آموزش لائوویژن در سه استان هستیم و تجهیزات لازم را در نظر گرفته ایم.

 

وی در ادامه با اشاره به حمایت از کتابخانه های الکترونیکی گفت: برای راه اندازی کتابخانه الکترونیکی جهت استفاده نابینایان حمایت می کنیم.

 

نوپرست تصریح کرد: همچنین نرم افزار پک جاز نیز در سایت سازمان بهزیستی وجود دارد که افراد می توانند آن را به صورت رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه ای از سایت سازمان بهزیستی دانلود کنند.

 

وی همچنین از رایزنی برای خرید برنامه پیامک خوان مخصوص نابینایان خبر داد و گفت: پس از خرید این نرم افزار آن را بر روی سایت سازمان قرار خواهیم داد تا برای عموم به صورت رایگان قابل دانلود باشد.

پایان پیام/
 

کد خبر 387294

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha