غزه؛ کربلای امروز/ نمایشگاه قرآن مشهد دومین نمایشگاه بزرگ کشور است

خبرگزاری شبستان: استاندار خراسان رژیم غاصب صهیونیستی و اسرائیل را یزیدیان زمان معرفی کردو گفت: کربلای امروز غزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد ،علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی شب گذشته (2مرداد)در آیین اختتامیه نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد اظهار داشت: این نمایشگاه فرصتی مناسب برای عرضه توانمندی های فعالان و خادمان قرانی و زمینیه ای برای برقراری ارتباط میان فعالیت های هنری با مردم بود.


وی با بیان اینکه نمایشگاه قران و عترت مشهد دومین نمایشگاه بزرگ پس از تهران است، افزود: نهمین دوره نمایشگاه بین الملی قرآن و عترت مشهد نسبت به سالهای گذشته منظم تر و با شکوه تر از دوایر گذشته برگزار شد.


استاندار خراسان رضوی خواستار مورد بررسی قرار گرفتن حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در نمایشگاه قران شدو گفت:این روز ها برادران و خواهران مسلمان فلسطین در زیر آتش حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در حال مقاومت هستند و این موضوع نباید مورد غفلت قرار گیرد.


وی رژیم غاصب صهیونیستی و اسرائیل را شمرهای زمان معرفی کرد و خاطر نشان کرد: کربلای امروز غزه است چرا که در این روز های علی اصغرهای بسیاری در آغوش خانواده هایشان پرپر شده اند.


استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه همه مسلمانان جهان برای دفاع از دین متحد و در کنار یکدیگر قرار دارند، افزود: حمایت از مردم فلسطین بر مردم کشور به عنوان کشور اسلامی امری واجب است چرا که مردم فلسطین برادران و خواهران دینی ما هستند و مردم ایران و منطقه همواره از مردم مظلوم فلسطین دفاع می کنند.


رشیدیان با تاکید براینکه حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس فرصتی است تا سکوت مجامع بین المللی علیه حملات رژیم صهیونیستی شکسته شود، اذعان داشت: امام خمینی روز قدس را بنا نهادند تا مردم مسلمان جهان بتوانند از اسلام دفاع کنند.
 

در ادامه سعید سرابی، مئدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی اظهار داشت: نمایشگاه امسال قرآن وعترت مشهد در حوزه فضا سازی و قالب ها نسبت به سنوات گذشته رشد بسیار خوبی داشته است وهمکاری تمام نهادها و سازمان‌های مختلف قابل تقدیر بود.


وی به استقبال پرشور مرد مردم بویژه در روز های پایانی نمایشگاه اشاره کرد و افزود: مشهد به عنوان دومین کلانشهر بزرگ کشور خاستگاه برپایی گردهمایی و بحث‌های قرآنی در جهان اسلام است بنابراین برای برگزاری نمایشگاه های سال آتی از هم اکنون بای فعالیت های خود را آغاز کنیم.


بنابراین گزارش، نهمین نمایشگاه بین المللی قران و عترت مشهد با عنوان " ترویج سبک زندگی اسلامی با عزم ملی و مدیریت جهادی" و با حضور 21 کشور از 25 تیر تا 3 مرداد در فضایی به متراژ 15 هزار متر مربع و با 700 غرفه میزبان علاقمندان است.


در این دوره از نمایشگاه قرآن و عترت مشهد ارگان های مختلی چون آستان قدس رضوی، حوزه علمیه مشهد، شهرداری، ستاد بازسازی عتبات و عالیات خراسان رضوی، اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، دفتر تبلیغات خراسان رضوی و جامعه المصطفی العالمیه حضور داشتند.

 

همچنین دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی ،جامعه قاریان قرآن مشهد، حوزه هنری خراسان رضوی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی، کمیته امداد استان، مراکز دانشگاهی و آموزش عالی، جراید و خبرگزاری ها در این نمایشگاه دارای غرفه هستند.

 

پایان پیام/

کد خبر 388726

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha