قرآن و اهل بیت زیبا ترین داشته های ملت ایران است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بخش مرکزی یزد، از قرآن و اهل بیت(ع) به عنوان زیباترین داشته های ملت ایران یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد شب گذشته (4 مرداد) در همایش تجلیل از خادمین برجسته طرح تلاوت نور که در پژوهشکده تعلیم و تربیت تالار فرهنگیان برگزار شد با بیان اینکه مردم ایران دارای ویژگی هایی هستند که آنها را از سایر ملل متمایز کرده است گفت: این ویژگی های سبب برتری ملت ایران در طول تاریخ بر سایر ملت ها شده است.


وی از حس زیبایی دوستی و زیبایی شناختی به عنوان یکی از این ویژگی ها یاد کرد و گفت: ایرانیان از ابتدا زیبایی ها را به خوبی شناخته اند و آن را درک کرده اند و زمینه های رشد و بالندگی آن را فراهم کرده و در مسیر انتقال به خوبی آن را به دیگران منتقل کرده اند.


مدرسی با بیان اینکه من در این زمینه ادعا دارم و باید برای ادعای خود گواه داشته باشم اظهار داشت: حدود سه هزار سال تاریخ مدون از ایران در دست است که 1600 سال آن متعلق به قبل از اسلام و مابقی مقارن با اسلام بوده که اگر این تاریخ را مورد بررسی قرار دهیم این ادعا به خوبی اثبات می شود.


وی گفت: گواه اول اینکه ایرانیان از ابتدا به دنبال ادیان توحیدی بوده اند و اگر دقت کنیم در طول تاریخ نداریم زمانی که عامه مردم ایران بت پرست و یا دوگانه پرست شده باشند.


مدرسی با بیان اینکه همیشه انحرافاتی وجود داشته است افزود: اما این انحرافات باعث دوری مردم از آیین های توحید نشده و این نوع گرایش در درون ملت ایران حفظ شده است.


وی با بیان اینکه ایران عزیز ما پیوسته به دنبال استقلال و به دور از مستعمره شدن بوده است گفت: ما معمولا نگذاشته ایم کشورمان مستعمره کشورهای دیگر باشد.


امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به گسترش راحت و سریع اسلام در ایران افزود: با مطالعه تاریخ مشاهده می شود که سایر ملت ها به سختی و هزار مشقت اسلام را پذیرفتند اما هنگامی که اسلام به ایران عرضه شد ما شاهد هیچگونه مقاومتی نبودیم و مردم به صورت گروه به گروه و شهر به شهر به اسلام گرایش پیدا کردند که این گواه دومی بر زیبایی دوستی مردم این سرزمین است.


وی از پذیرفتن مکتب اهل بیت به عنوان گواه سوم این ادعا یاد کرد و گفت: در بین 58 کشور اسلامی تنها ایران به زیبایی مکتب اهل بیت پی برده و آن را پذیرفته است.


مدرسی با بیان اینکه روسا و جلودارن سایر مکتب ها نیز به این موضوع اذعان دارند که شیعه از نظر پذیرفتن رهبران موفق در طول تاریخ پیشرو بوده است افزود: ما معتقدیم که رهبران باید انسان هایی با تقوا، مدیر، سیاسی و... باشند در حالیکه در سایر ملت ها هر که دارای زور بیشتری باشد رهبر می شود.


وی از انقلاب اسلامی به عنوان گواهی دیگر بر زیبا دوستی مردم ایران یاد کرد و اظهار داشت: همین که مردم زیبایی های سخن امام (ره) را فهمیدند و چهره ملکوتی و زیبای او را درک کردند ایشان را پذیرفتند.


امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه نمونه حرکت های ضد استعماری در سایر کشورهای جهان بسیار بوده است افزود: اما در هیچ جای جهان مانند ایران از این حرکت حمایت نشده است.


وی دوران دفاع مقدس را یکی دیگر از زیبایی های این مردم و انقلاب دانست و اظهار داشت: در کشورهای همسایه مانند عراق سه برابر ما کشته داده اند اما چون در کار آنها زیبایی وجود نداشته است یاد آنها ماندگار نشده است.


مدرسی با بیان اینکه زیبایی بالاتر از قرآن در کنار اهل بیت وجود ندارد گفت: تعداد بالای امامزادگان در کشور ریشه در زیبایی های موجود در مکتب اهل بیت دارد.


وی ضمن تقدیر از عاملان و مروجان طرح تلاوت نور در مساجد افزود: امروز این طرح قرآنی در تمام مساجد دارای کانون فرهنگی و هنری و حتی در مساجد فاقد کانون به قوت پیگیر می شود.


امام جمعه بخش مرکزی یزد اظهار داشت: استفاده از قاریان برجسته استان و در کنار آن بهره مندی از مفسران و اساتید برجسته قرآنی سبب افزایش زیبایی بیشتر این طرح می شود.


وی گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید در فعالیت های قرآنی خود چند نکته را مورد توجه قرار دهند نخست آنکه طرح تلاوت نور را به صورت حداقل یک جلسه در 24 ساع پیگیری کنند دوم اینکه جلسات سنتی هفتگی را در مساجد و حلات دنبال کنند.


مدرسی اظهار داشت: در جلسات قرآن از پرداختن به مسائل ریز سیاسی پرهیز شود اما به اصل مسائل سیاسی مانند رهبری، قدس، ولایت فقیه و... پرداخته شود.

 

وی خواستار توجه به امر تفسیر قرآن کریم در کانون های فرهنگی و هنری مساجد شد و گفت: در این راستا کتاب های تفسیر حجت الاسلام قرائتی می تواند نقش مهمی را ایفا کند.


امام جمعه بخش مرکزی یزد از خادمین طرح تلاوت نور به عنوان مانعان نزول عذاب الهی در مساجد یاد کرد و خطاب به حاضرین گفت: قدر کار و فعالیت خود را بدانید و در مسیر انقلاب اسلامی و رهبری استوار حرکت کنید.
 

پایان پیام/

کد خبر 389288

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha