استقرار بیش از یک هزار پایگاه جمع آوری زکات فطریه در آذربایجان غربی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی گفت: بیش از یک هزار پایگاه جمع آوری زکات فطریه در مساجد و مصلی های برگزار کننده نماز عید فطر و میادین اصلی شهر ها استقرار می یابند.

جلال حسین زاده، مدیر کل کمیته امداد آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار شبستان، گفت: این پایگاه ها از سوی شورای زکات استان در نظر گرفته شده اند که زکات فطریه جمع آوری شده را در سریع ترین زمان ممکن به دست افرار نیازمند برسانیم.

 

وی افزود: مردم می توانند فطریه عام، سادات و کفاره های خود را جداگانه به این صندوق ها واریز کنند.

 

حسین زاده، با بیان اینکه سال گذشته بیش از 15 میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری شده بود، ابراز امید واری کرد: این میزان امسال نسبت به سال گذشته افزایش یابد تا بتوانیم به نیازمندان بیشتری در استان کمک کنیم.

 

این مسئول خاطر نشان کرد: در راستای سهولت جمع آوری زکات فطریه در استان این پایگاه ها با استقرار در محل های برگزاری نماز عیدفطر، میادین و چهارراه های سطح شهرها اقدام به جمع آوری فطریه  خواهند کرد.

 

وی تصریح کرد: با پایان یافتن ماه مبارک رمضان مومنان باید زکات فطریه خود را در اختیار نیازمندان قرار دهند که این زکات سه کیلوگرم قوت غالب شامل گندم و یا برنج برای هر نفر است که با توجه به میزان مصرف خانواده ها یکی از این موارد انتخاب و مبلغ آن به صورت زکات فطریه در شب و روز عید فطر پرداخت می شود.

 

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان غربی اضافه کرد: بر کسی که خودش فقیر نباشد واجب است برای خود و تمام کسانی که تحت تکفل او هستند زکات فطره بپردازد.

پایان پیام/

 

کد خبر 389321

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha