تجلیل از بانوان بسیجی کارآفرین و نخبه استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: تجلیل از بانوان بسیجی کارآفرین، نخبه علمی و مخترع، حافظان قران کریم و برگزیدگان مساقات ورزشی بسیج جامعه زنان تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، اعظم محمدی، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله استان مرکزی، عصر روز گذشته در همایش روز بسیج جامعه زنان که در کانون فرهنگی تربیتی امام علی(ع) اراک برگزار شد، گفت: بانوان ایران اسلامی همواره در همه عرصه های مختلف علمی و فرهنگی حضور فعال دارند.


 وی با اشاره به اینکه تفکر بسیجی در بطن فرهنگ اسلامی ریشه دارد، اضافه کرد: باید این تفکر بیش از پیش تقویت شده و در بین افراد جامعه نهادینه شود.


مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به حضور فعال و گسترده بانوان در بخش های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی نیز شاهد حضور گسترده و پرشور بانوان در پشت جبهه و دفاع از این مرز و بوم بودیم.


محمدی تشکیل سازمان بسیج جامعه زنان را برگرفته از حضور گسترده و پر رنگ بانوان ایرانی در دوران دفاع مقدس و حفاظت از دستاوردهای انقلاب شکوهمند ایران اسلامی دانست.


بانوان نقش موثری در مقابله با جنگ نرم دشمنان دارند
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توطئه های فرهنگی دشمنان گفت: بانوان نقش موثری در مقابله با جنگ نرم دشمنان و خنثی سازی این توطئه ها دارند.


وی مهمترین اهداف بسیج جامعه زنان را معرفی الگوهای فاطمی به جامعه زنان، ارتقاء بصیرت و آگاهی دینی در بین زنان، ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب، ارتقاء سطح معرفتی، بصیرتی و تربیتی زنان بسیجی و تحکیم خانواده دانست.


محمدی بیان کرد: کمک به مشارکت فعال زنان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، شناسایی و معرفی شهدای شاخص و مجاهد به جامعه زنان، کمک به زنان در مناطق محروم و تحقق سهم زنان از بسیج ده‌ها میلیونی را از دیگر اهداف بسیج جامعه زنان عنوان کرد.


مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت های بسیج جامعه زنان اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های افزایش جمعیت در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی با هدف تحکیم بنیان خانواده و آشنایی خانواده با سیره و روش علمی معصومین، خطبه خوانی حضرت زینب به عنوان الگوی رفتاری زنان مسلمان، شناسایی و معرفی زنان شهید شاخص و برگزاری یادواره‌های شهدا از جمله برنامه های برگزار شده در سال جاری است.


این مقام مسئول بیان کرد: راه‌اندازی بسیج نونهالان و مهدهای قرآنی، تربیت حافظان قرآن کریم، اجرای طرح جوانه‌های صالحین و آموزش سرگروه‌ها و مربیان حلقات صالحین از دیگر برنامه‌های آموزشی بسیج جامعه زنان است.


در پایان این مراسم از دختران دانش‌آموز بسیجی نخبه و مخترع و حافظ قرآن کریم، زنان کارآفرین بسیجی، زنان برگزیده مسابقات قرآنی فرهنگی و ورزشی بسیج جامعه زنان با اهدا لوح و هدایایی تقدیر شد.


پایان پیام/

کد خبر 390997

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha