سوره ماه جشنواره ای برای «معنویت،اندیشه و هنر» تئاتری ها

خبرگزاری شبستان: مدیرحوزه هنری بوشهر گفت: بیست‎ ‎وسومین‎ ‎جشنواره‎ ‎تئاتر‎ ‎استانی سوره ماه در مجتمع فرهنگی و هنری استان بوشهر 17 تا 19 شهریور برگزار می شود.

سید محمدحسین سیدزاده، مدیرحوزه هنری بوشهر، پیش از ظهر امروز (15 مرداد)،به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بوشهر گفت: در‎ ‎این‎ ‎جشنواره‎ ‎گروه‎ ‌های‎ ‎نمایشی‎ ‎از‎ ‎شهرستان‎‌های‎ ‎دیر،تنگستان،خارگ‎ ‎و‎ ‎بوشهر‎ ‎در‎ ‎دو‎ ‎بخش‎ ‎صحنه‌ ‎ای‎ ‎بزرگسال‎ ‎و‎ ‎تجربه‎ ‌های‎ ‎جوان با هم به رقابت می پردازند.

 

وی با اشاره به اینکه این جشنواره به‎ ‎مدت‎ ‎سه‎ ‎روز‎ ‎در‎ ‎پلاتو‎ ‎های‎ ‎مجتمع‎ ‎فرهنگی‎ 9 ‎دی‎ ‎برگزار می شود، افزود: 12 اثر در جشنواره‌ منطقه‌ای شرکت دارند و سه اثر منتخب به جشنواره سراسری که در مهرماه امسال که در تهران برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: جشنواره های منطقه ای، در 2 بخش «اصلی» و «تجربه های جوان» به صورت رقابتی برگزار می شود و در هر بخش به نفر برگزیده در زمینه نمایشنامه نویسی، کارگردانی، بازیگری زن، بازیگری مرد و طراحی صحنه جایزه تعلق می گیرد.

 

 

رئیس حوزه هنری استان بوشهر، با اشاره به اینکه امسال این جشنواره با شعار «معنویت،اندیشه و هنر»برگزار می شود، تصریح کرد: استان‌های ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، فارس و بوشهر استان‌های شرکت‌کننده در منطقه 5 هستند که از 17 لغایت 19 شهریور ماه امسال در بوشهر رقابت می کنند.

 

سیدزاده موضوع این جشنواره را «ارزش های دینی»، «انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»،«خانواده الگوی ایرانی»، «ادبیات کهن اسلامی و ایرانی» و «چشم انداز ایران 1404» عنوان کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 391219

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha