احداث بزرگترین پردیس فرهنگی هنری استان اردبیل در سرعین

خبرگزاری شبستان: پیشنهاد احداث بزرگترین پردیس فرهنگی هنری استان اردبیل در شهر توریستی سرعین امروز با حضور سرمایه گذار طرح در دفتر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نهایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، سید ناصر اسحاقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، ظهر امروز (16 مردادماه) در دیدار با مدیر عامل شرکت مکس، اظهار کرد: شهر توریستی سرعین و استان اردبیل نیازمند سرمایه گذار در صنایع فرهنگی است و حضور سرمایه گذاران متعهد می تواند در رونق محصولات فرهنگی استان تاثیر گذار باشد.


وی، با بیان اینکه صنایع فرهنگی تنها صنایع دستی نیست، تصریح کرد: استان قابلیت های فراوانی در حوزه هنر، موسیقی، تئاتر و سینما دارد اما به خاطر کمبود امکانات و نبود توجه به این حوزه ها افراد مستعد در استان های دیگر به فعالیت خود ادامه می دهند و کسانی که علاقه به شکوفایی استعداد در این بخش ها را دارند از این غافله عقب می مانند.


اسحاقی، با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در بخش فرهنگی به یک مقوله جهانی در کشورهای پیشرفته تبدیل شده است، خاطر نشان کرد: استان اردبیل نیازمند حضور سرمایه گذاری های متعدد در بخش فرهنگ است و استان اردبیل این قابلیت را دارد.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، با اعلام اینکه شرکت مکس پیشنهاد احداث بزرگترین پردیس فرهنگی هنری را در شهر توریستی سرعین ارائه داده است، افزود: با دستگاه های مرتبط رایزنی های را برای تخصیص زمین و امکانات برای عملی شدن این اتفاق فرهنگی آغاز کرده ایم و مدیر عامل این شرکت قول مساعد در بهره برداری یک ساله این طرح را داده است.


این مقام مسئول، میزان سرمایه این پروژه را به بعد از آغاز عملیات موکول کرد، گفت: این پردیس فرهنگی هنری تالاری به ظرفیت یک هزار و 200 نفر را خواهد داشت و از مجتمع های جانبی آن می توان به هتل، بازارچه محصولات فرهنگی هنری استان اشاره کرد.


اسحاقی، در پایان سخنان خود، ضمن تقدیر و تشکر از مدیر عامل شرکت مکس در مشارکت برای توسعه فرهنگی در استان، یادآور شد: این اقدام فرهنگی می توان نوید بخش توسعه توانمندی های محصولات فرهنگی استان باشد و امیدواریم هنرمندان استان نیز از این اقدام استقبال خوبی داشته باشند.


پایان پیام/
 

کد خبر 391232

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha