زیر بنای اقتصاد و سیاست فرهنگ ملی است

خبرگزاری شبستان: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه " سیاست و اقتصاد ذیل فرهنگ هستند"، گفت: زیر بنای اقتصاد و سیاست فرهنگ ملی است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری شبستان به مشگین شهر، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه گذشته( 29 مرداد) در حاشیه دیدار با اهالی مشگین شهر در تالار اندیشه این شهرستان، اظهار داشت: ما از همان روزهای اول تشکیل دولت رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ را چراغ راه قرار داده و به آن عمل کردیم.


وی، با بیان اینکه فرهنگ جزیی از هویت کشور و ملت است، افزود: با وجود اینها اعتبارات فرهنگی قابل مقایسه با سایر اعتبارات نیست ولی نگاه دولت تدبیر و امید به مقوله فرهنگ یک نگاه و توجه ویژه است چراکه معتقدیم دشمنان ما در وهله اول به فرهنگ ما چشم طمع دوخته اند.


جنتی، از اختصاص 500 برابری اعتبارات پژوهشی و تحقیقاتی در سالجاری و آینده نسبت به سال های گذشته خبر داد و گفت: دولت تلاش های بسیاری را در حوزه های گسترش علم و فناوری، تامین رفاه عمومی و رسیدگی به اقشار آسیب پذیر جامعه انجام داده است.


بیش از 130 پیشنهاد برای خروج کشور از رکود تدوین شده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در بخش دیگری از سخنان خود هدف اصلی سیاست های دولت را شکستن رکود و کاهش تورم به نرخ تک رقمی بیان کرد و گفت: راه های خروج کشور از رکود مطالعه شده و بیش از 130 پیشنهاد موثر و کاربردی برای خروج کشور از رکود تدوین شده است.


عضو کابینه دولت یازدهم، با اعلام اینکه در سایه کسب درآمد است که می توان فعالیت عمرانی در کشور انجام داد، اضافه کرد: درآمد چهار ماهه دولت برای هزینه های جاری کشور صرف شده است ولی به لطف خداوند از مرداد ماه این درآمد به امر تولید اختصاص یافته است و ما در آینده ای نزدیک شاهد تحول نظام اقتصادی کشور خواهیم بود.


ماهانه بیش از سه هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می شود

جنتی، میزان پرداخت یارانه در هر ماه را بیش از سه هزار میلیارد تومان عنوان کرد و با اعلام اینکه پرداخت یارانه بار سنگینی بر دوش دولت است، گفت: علاوه بر این بیمه کلیه اقشار جامعه نیز در دستور کار دولت است به طوری که در بررسی ها مشخص شده که پنج میلیوین ایرانی فاقد هر گونه پوشش بیمه ای هستند.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پایان سخنان خود تامین امنیت غذایی اقشار فقیر را از دیگر برنامه های اولویت دار دولت بیان کرد و خاطر نشان شد: هفت میلیون نفر در ایران اسلامی نیازمند حمایت جدی غذایی می باشند و ما در چند نوبت کالاهای اساسی آنها را توزیع می کنیم.


پایان پیام/

 

کد خبر 395429

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha