حضور بهترین فیلم های کشور در نهمین دوره جشنواره فیلم رضوی

خبرگزاری شبستان: دبیر اجرایی نهمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه و مستند رضوی از حضور بهترین فیلم های کشور در نهمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه و مستند رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد حمدرضا حاجی غلامی دبیر اجرایی نهمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه و مستند رضوی بعد از ظهر امروز(15 مرداد) در نشست خبری نهمین دوره این جشنواره که در محل سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با اشاره به ارسال 307 اثر به نهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه و مستند رضوی در استان یزد گفت: آثار ارسالی به این جشنواره نسبت به دوره قبل آن 50 درصد رشد داشته است.


وی با بیان اینکه تقریبا از تمام استان های کشور اثر به این جشنواره ارسال شده است افزود: حتی آثاری از سایر کشورهای جهان به دبیرخانه جشنواره رسیده است.


حاجی غلامی با اشاره به حضور 48 اثر از استان یزد در هشتمین دوره جشنواره گفت: در نهمین دوره این جشنواره شاهد حضور 56 اثر از هنرمندان استان هستیم.


وی افزود: استان های تهران با 59 اثر، یزد با 56 اثر و خراسان رضوی با 48 اثر بیشترین آثار ارسالی در نهمین جشنواره ملی فیلم رضوی را به خود اختصاص داده اند.


حاجی غلامی با اشاره به حضور 174 اثر در بخش داستانی این جشنواره گفت: در این بخش 65 اثر در بخش اصلی جشنواره، 81 اثر در بخش سبک زندگی و 23 اثر در بخش احادیث شرکت کرده اند.


وی افزود: در بخش مستند 133 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که 95 اثر مربوط به بخش اصلی جشنواره، 34 اثر مربوط به بخش سبک زندگی و 4 اثر مربوط به بخش احادیث هستند.


دبیر اجرایی نهمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه و مستند رضوی با اشاره به نقاط قوت نهمین دوره جشنواره فیلم رضوی گفت: استفاده از هنرمندان برجسته کشور در کنار هنرمندان برتر استان در هئیت انتخاب ار مهمترین نقاط برجسته جشنواره بوده است.


وی با اشاره به تکراری شدن موضوعات پس از برگزاری هفت دوره جشنواره افزود:در همین راستا و جهت افزایش کیفیت جشنواره بخش سبک زندگی به نهمین دوره جشنواره فیلم رضوی اضافه شد که با استقبال خو ب هنرمندان روبرو شد و آثار خوبی در این بخش به جشنواره ارسال شده است.


حاجی غلامی با بیان اینکه ارسال 300 اثر به یک جشنواره موضوعی رکورد محسوب می شود افزود:باید تلاش کنیم تا در سال آینده شاهد حضور آثار بهتری در بخش اصلی جشنواره باشیم.


وی از حضور بهترین فیلم ها و فیلم سازان کشور در نهمین دوره جشنواره فیلم رضوی خبر داد و اظهار داشت: سطحی کیفی این جشنواره نسبت به دوره های قبلی به صورت خارق العادهای افزایش یافته است.


دبیر اجرایی نهمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه و مستند رضوی گفت: به دنبال بین المللی شدن این جشنواره در استان هستیم و این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری در استان به شمار می آید.

 

پایان پیام/

کد خبر 391297

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha