جشنواره رضوی در اصلاح بسیاری از امور جامعه تاثیر گذار است

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد گفت: بهره مندی صحیح از جشنواره رضوی در اصلاح بسیاری از امور جامعه تاثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد و به نقل از کمیته خبری نهمین جشنواره فیلم رضوی، سید محمد میر محمدی استاندار یزد، در نشست با ستاد برگزاری نهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی یزد با بیان اینکه برنامه هایی نظیر این جشنواره علاوه بر ایجاد انگیزه برای مخاطب و کسانی که در این زمینه استعداد دارند فضای فرهنگی مطلوبی را در جامعه ایجاد می کند گفت: خوشبختانه این جشنواره از دامنه وسیعی برخوردار است و برگزاری آن مزایای بسیاری را به دنبال دارد که اگر بهره درستی از آن برده شود در اصلاح بسیاری از امور جامعه تاثیرگذار است.


وی با اشاره به افزوده شدن بخش سبک زندگی رضوی به این جشنواره افزود: اضافه شدن این بخش به جشنواره می تواند در شناساندن ویژگی های شخصیتی، گفتاری و روابط اجتماعی آن حضرت با اعضای خانواده و روابط اجتماعی ایشان نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری را ایفا می کند.


استاندار یزد، اضافه کرد: کسانی که بتوانند بهترین صورت را از این ویژگی ها ارائه دهند مورد تجلیل قرار می گیرند.


وی با بیان اینکه بیشترین فعالیت ها باید در حوزه فرهنگ دنبال شود، اظهار داشت: از هنرمندان و دست اندرکاران این حوزه درخواست می کنم با شناخت سلایق و طرح موضوعات و پیشنهادات، از مسئولان بخواهند برای انجام آنها تدبیری بیندیشند.


میرمحمدی، با اشاره به پتانسل بالای استان در زمینه رشد فرهنگ اظهار داشت: چه بهتر که در این راستا با مشارکت علاقمندان در این شهر تشکل های هنری شکل گیرد.


وی افزود: اگر این تشکل ها جا بیافتد و بازار خود را پیدا کند به طور قطع بعد از مدتی خود گردان خواهد شد.


استاندار یزد، همچنین با اشاره به عدم ثبات بودجه های دولتی برای برگزاری چنین جشنواره هایی گفت: متاسفانه میزان بودجه های اختصاص یافته به جشنواره ها هر سال تغییر می کند به همین دلیل این برنامه ها باید با مشارکت بخش خصوصی و دولتی برگزار شود.


محمدرضا دهبیدی پور سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز در این نشست با بیان اینکه یکی از مطلوب ترین برنامه های اداره ارشاد یزد، جشنواره رضوی بوده است اظهار داشت: سال گذشته 205 اثر در سه بخش داستانی، مستند بلند و مستند کوتاه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در نهمین دوره با اضافه شدن بخش های سبک زندگی رضوی و احادیث تعداد آثار به 308 فیلم رسیده است.


وی اظهار داشت: در این دوره استان تهران با 59 فیلم، یزد با 56 فیلم و استان خراسان با 48 فیلم به ترتیب صدرنشین نهمین دوره جشنواره از نظر تعداد آثار ارسالی بودند.

 

پایان پیام/


 

 

 

کد خبر 391625

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha