قدرت رسانه باید در خدمت توسعه کشور باشد

خبرگزاری شبستان: یک کارشناس علوم ارتباطات در ایلام، گفت: از قدرت رسانه باید در خدمت توسعه کشور و مناطق مختلف آن استفاده و از آن بهره گیری کرد.

دکتر مهدی فتاحی، کارشناس علوم ارتباطات در ایلام، صبح امروز(18 مرداد) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: عرصه خبر، عرصه ای پرخطر و خاطره است که با رساندن پیام با مخاطبان انبوه سر و کار دارد.


وی، افزود: در بحث خبر، یک خبرنگار بر اساس تعهد و مسئولیت اجتماعی که دارد که البته به نوع و بر اساس جامعه ای که در آن زندگی می کند و شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی که در آن فعالیت دارد، باید یک پیام را بر اساس تعهد کامل به مخاطب خود برساند.


این کارشناس علوم ارتباطات در استان ایلام، تصریح کرد: امروزه بر اساس تکامل تکنولوژی که در دنیا و در عرصه ارتباطات ایجاد شده، پیام رسانی به صورت آنی و لحظه ای صورت می گیرد که این امر، تعهد و مسئولیت خبرنگار را علاوه بر بحث محتوایی، از نظر سرعت کاری افزایش داده و باعث یک نوع فشار کاری و یک تعهد مضاعف شده که وظیفه خبرنگار را سخت تر کرده است.


فتاحی، ابراز کرد: رسالت خبرنگار در واقع رساندن پیام و اطلاع رسانی، جریان سازی، آگاهی بخشی فرهنگی و تغییر نگرش ها و باورها در قالب خبر است، یک خبرنگار متعهد بر اساس شم خبری و شناختی که از جامعه خود دارد، در واقع با امانت داری آنچه که مصلحت جامعه است و باعث حل مشکلات و اقناع فکری مخاطب می شود، ارائه دهد.


وی، اظهار کرد: خبرنگار در هر رسانه ای از جمله رادیو و تلویزیون باشد یا رسانه مکتوب و مجازی، وظیفه رساندن این پیام را بر عهده دارد که با صداقت و مسئولیت اجتماعی باید آن را بیان کند که در این صورت هم مشروعیت رسانه خود را به اثبات کرده و هم باعث تغییرات فرهنگی در سطح جامعه شود.


این کارشناس علوم ارتباطات در استان ایلام، یادآور شد: تغییرات فرهنگی و تاثیرات فرهنگی، پایه و اساس هر نوع توسعه اعم از توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی است و تا نگرش افراد نسبت به توسعه، تغییر نکند، نمی توان شاهد رشد و پویایی در عرصه های مختلف بود.


فتاحی، تغییر نگرش به کسب و کار، تغییر شرایط فرهنگی و حرکت از جامعه سنتی به سمت جامعه مدرن و پیشرفت و توسعه را بخواهد که رسانه در آن نقش مهمی دارد، رسانه باعث می شود یک نوع جریان سازی فرهنگی در سطح جامعه صورت گیرد تا به این تغییر ذهن و فکر کمک شود.


وی، بیان کرد: قدرت رسانه اگر در خدمت توسعه و هر جامعه و کشور باشد با تاثیر و عمومیتی که دارد به طور قطع تاثیر گذار خواهد بود، هر خبر که از رسانه چاپ می شود، به صورت کلید واژه و مهم ترین پیام در میان افکار عمومی منتشر می شود که این امر نشان دهند قدرت رسانه است.


این کارشناس علوم ارتباطات در استان ایلام، ابراز کرد: باید این تفکر در استان ایلام از طریق رسانه در جامعه نهادینه شود تا استان ایلام به صورت یک کارگاه سازندگی تبدیل شود، با استعدادها شکوفا گردد و رسانه می تواند نقش اساسی برای تغییر نگرش و بهبود وضعیت عمران شهری داشته باشد.


فتاحی، خاطرنشان کرد: ایلام مستحق پیشرفت است، رسانه با بیان نارسایی و به عنوان چشم بیدا مردم، در راستای طرح مسائل و مشکلات وظیفه ای خطیر دارد و باید از این قدرت عظیم در خدمت توسعه استان بهره برداری شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 391676

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha