نخستین جشنواره رسانه، نظم و امنیت عمومی در استان یزد برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی استان یزد، از برگزاری نخستین جشنواره رسانه، نظم و امنیت اجتماعی در استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سرهنگ محمدحسن باقری معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی استان یزد، امروز (18 مرداد) در جمع اصحاب رسانه استان ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: احساس امنیت یکی از مهم ترین مسائل تاثیرگذار در زندگی مردم است.


وی با اشاره به نقش رسانه ها در ایجاد امنیت و احساس امنیت در سطح جامعه گفت: رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی صحیح و به موقع نقش زیادی را در ایجاد امنیت در جامعه ایفا کنند.


باقری، با بیان اینکه ایجاد احساس امنیت در جامعه ضروری تر از وجود امنیت 100 درصد در جامعه است اظهار داشت: اگر رسانه ها و خبرنگاران از تمام ظرفیت خود برای حل آسیب های اجتماعی استفاده کنند بسیاری از آسیب ها و مشکلات موجود در جامعه حل می شود.


وی بر لزوم آموزش عمومی در خبرها و گزارشات تاکید کرد و افزود: رسانه ها باید اطلاع رسانی ها خود نکات آموزشی را مورد توجه قرار دهند آنها را به مردم منتقل کنند.


باقری افزود: در همین راستا و در جهت تقویت نقش رسانه ها در پیشگیری از آسیب های اجنماعی نخستین جشنواره رسانه، نظم و امنیت عمومی در استان یزد برگزار می شود.


وی با بیان اینکه جشنواره رسانه، نظم و امنیت عمومی تاکنون تنها در مرکز برگزار می شده است افزود: در سال جاری این جشنواره در برخی از استان های کشور برگزار می شود.


معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی استان یزد در تبیین اهداف این جشنواره گفت: تقویت بسترها و زمینه های رسانه ای نظم و امنیت عمومی، بسط و گسترش تعامل هدفمند ناجا و رسانه ها و تقویت سهم رسانه ها در پیشگیری اجتماعی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.


وی گفت: ظرایف روانشناختی نشر و تحلیل اخبار حوادث و رخدادها، ابعاد جامعه شناختی تهیه، تدوین و انتشار اخبار اجتماعی ، نقش رسانه ها در حیطه ترویج قانون گرایی و نظم پذیری و ساز و کار رسانه ای ارتقای نظم و امنیت اجتماعی از محورهای مهم این جشنواره است.


باقری با اشاره به برگزاری این جشنواره در سه بخش خبر، مصاحبه و گزارش گفت: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را تا پایان دی ماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره به نشانی یزد، ایتدای خیایان مهدی، معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ارسال کنند.


وی زمان برگزاری این جشنواره را اسفندماه سال جاری اعلام کرد و اظهار داشت: علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت جشنواره به نشانی www.festival.police.ir مراجعه کنند.
 

پایان پیام/

کد خبر 391773

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha