قلم خبرنگاران باید موجبات افزایش امنیت در جامعه را فراهم کند

خبرگزاری شبستان: فرمانده نیروی انتظامی استان یزد گفت: تاثیر گذاری بالای قلم خبرنگاران در جامعه باید موجبات گسترش امنیت را در جامعه فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سرهنگ ایرج کاکاوند فرمانده انتظامی استان یزد، پیش از ظهر امروز (18 مرداد) در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه در جهان امروز امنیت یکی از اساسی ترین نیازهای جامعه بشری است، گفت: بدون وجود امنیت و احساس امنیت انجام هیچگونه فعالیتی در جامعه امکان پذیر نیست.


وی با بیان اینکه دستگاه های زیادی در بحث ایجاد امنیت دخیل می باشند افزود: مهم ترین نهاد در این زمینه نیروی انتظامی است که وظیفه حفظ و ارتقای امنیت در جامعه را عهده دار است.


کاکاوند با اشاره به نقش اصحاب رسانه در برقراری امنیت در جامعه گفت: ایجاد امنیت در جامعه مستلزم مشارکت تمامی دستگاه ها، نهادها، رسانه ها و به ویژه عموم مردم می باشد.


فرمانده انتظامی استان یزد اظهار داشت: تاثیر گذاری بالای قلم خبرنگاران در جامعه باید موجبات گسترش امنیت را در جامعه فراهم کند.


وی ضمن تقدیر از ارتباط خوب رسانه های استان با نیروی انتظامی افزود: بدون شک نقش اصحاب رسانه در امنیت موجود در استان قابل قدردانی است.


کاکاوند در تبیین برنامه های نیروی انتظامی استان در سال جاری گفت: مبارزه با سارقین با اولویت تاثیرگذاری بر کاهش سرقت ها، روان سازی ترافیک در جاده های درون و برون شهری ، مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر به ویژه توزیع کنندگان خرد مواد در محلات و پیشگری از وقوع جرم از مهمترین اهداف این نیرو در ادامه سال است.


وی با اشاره به فعالیت های نیروی انتظامی استان در چهار ماهه ابتدای سال جاری افزود: در حوزه تلفات جاده ای شاهد کاهش 12 درصدی تصادفات منجر به فوت و کاهش هشت درصدی تعداد کشته شدگان نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.


کاکاوند اضافه کرد: در حوزه سرقت های مهم نیز شاهد کاهش 10 درصدی وقوع سرقت و کاهش 27 درصدی کیف قاپی در استان بوده ایم.


وی با اشاره به کشفیات نیروی انتظامی استان در چهار ماهه ابتدای سال تصریح کرد: افزایش کشف 43درصدی سرقت های منزل، 53 درصدی سرقت های مغازه و 22 درصدی کشف سلاح از جمله فعالیت های انجام گرفته در این حوزه می باشد.


فرمانده انتظامی استان یزد اضافه کرد: در بحث کشفیات مواد مخدر در چهار ماهه ابتدای سال شاهد کاهش و یا افزایش قابل توجه ای نبوده ایم.


وی در خصوص کشفیات حوزه پلیس فتا گفت: در این حوزه نیز شاهد افزایش 32 درصدی میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.


کاکاوند با اشاره به طرح های در حال اجرای نیروی انتظامی استان در حوزه های مختلف گفت: تمام این طرح ها به خاطر خود مردم و برای افزایش سطح امنیت آنها در جامعه اجرا می شود.
 

وی در خصوص برخورد با موتورسواران متخلف در سطح شهر گفت: طرح جدیدی در دست است که براساس آن با موتورسوران فاقد پلاک، متخلف به قانون و... در اولویت برخورد قرار دارند.


کاکاوند با اشاره به نقش 60 درصدی موتورسوران در تصادفات اظهار داشت: اجرای طرح برخورد با متخلفان موتورسوار از طرح های ضروری این نیرو در جهت افزایش امنیت است.


وی با بیان اینکه رضایت مردم در اجرای تمامی طرح ها دارای اولویت است گفت: برخورد با اراذل و اوباشی که در جامعه اقدام به ایجاد ناامنی می کنند در اولویت برنامه ها قرار دارد.


فرمانده انتظامی استان یزد اولویت کاری این نیرو را پیشگیری از وقوع جرم اعلام کرد و افزود: اگر همه دستگاه هایی که در زمینه پیشگیری مسئولیت دارند کار و تلاش کنند قطعا نتیجه بهتری در این موضوع شاهد خواهیم بود.


وی با بیان اینکه وضعیت تخلفات در ماه رمضان نسبت به ماه های قبل بهتر بوده است اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان شاهد کاهش پنج درصدی در میزان سرقت در سطح استان بو ده ایم.


کاکاوند افزود: در شب های قدرشاهد کاهش 22 درصدی در میزان وقوع جرائم و به خصوص میزان سرقت در استان بودیم.
 

پایان پیام/


 

کد خبر 391801

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha